Dnevna štampa Marketing Redakcija Kontakt
Uzalud smjena, svi su vidjeli da je car go * Ubijen iz mitraljeza nakon poziva iz zatvora * Dva hotela pod hipotekom za 11 miliona * Minus u budžetu 250 miliona * Uzalud smjena, svi su vidjeli da je car go * Treći svjetski rat bio bi kraj civilizacije * Glasajte za Dražena Bakovića i Petra Bulatovića
ISSN 1800-6299
  Izdanje: 08-06-2018

Porudzbenica
Rubrike
Pogledajte

Strip Dana

Strip

Riječ Dana
Branka Bošnjak, poslanik Demokratskog fronta:
Ko god da je lider u opoziciji, svi smo gubitnici ako je DPS na vlasti.

Vic Dana :)

Šta kaže pljačkaš kad uđe u banku?
●Daj pare ili pucam.
A šta kaže fudbaler kad uđe u banku?
●Daj pare ili ne pucam!
Ulijeće policajac u svoju stanicu i sav radostan viče:
●Ljudi, pronašao sam struku ljudi koji su gluplji od nas, policajaca!
●Ko su ti? pitaju ga kolege.
●Željezničari, odgovara ushićeni policajac.
●Kako to da su oni gluplji od nas, pitaju ga kolege.
●Lijepo. Dođem ti ja jutros na željezničku stanicu i pitam jednog željezničara da mi kaže kad ima voz za Lapovo. On mi odgovara u pet i pet. Glupak, ne umije ni da sabira. mogao je odmah da mi kaže u deset.
Imala Fata šestoro djece i svako se dijete zvalo Mujo. Pitaju Fatu:
●Kako ih raspoznaješ?
●Lako, po prezimenima.







Arhiva
Dan:
Mjesec:
God:

Razno
Uclani se

Vijest dana SAVJET RTCG RAZRIJEŠIO GENERALNU DIREKTORICU ANDRIJANU KADIJU, JAVNI SERVIS SE VRAĆA U MEDIJSKI MRAK
Uzalud smjena, svi su vidjeli da je car go
Kadija Uzalud smjena, svi su vidjeli da je car go Nemam leđa i na to sam ponosna. Ali imam kičmu, nijesam dala da je iko slomi i niko neće. Kako sam radila, tako mi Bog vratio, poručila je Andrijana Kadija
Nijesam lopov, nijesam korumpirana i nikad ni na koji način nijesam nanijela štetu Radio-televiziji Crne Gore (RTCG), a danas me smjenjujete ne zato što sam nesposobna, već zato što sam nepodobna, poručila je dojučerašnja generalna direktorica javnog servisa Andrijana Kadija, neposredno nakon što je šest članova Savjeta RTCG glasalo za njeno razrješenje. Javno su se protiv njene smjene odredili jedino Milan Radović i Perko Vukotić, koji su, prema konačnom rezultatu glasanja, tako i glasali. Kadiju su smijenili Mimo Drašković, Goran Sekulović, Igor Tomić, Dragana Tripković, Slobo Pajović i Ivan Jovetić, dok Vladimir Pavićević nije prisustvovao jučerašnjoj sjednici.
Na predlog Draškovića, juče je šest članova Savjeta izabralo Božidara Šundića za vršioca dužnosti (v.d.) generalnog direktora, dok su dva člana Savjeta glasala za novinara Mirka Boškovića, kojeg je predložio Milan Radović.
Razrješenju Kadije prethodio je protestni performans ispred RTCG „Nezavisni javni servis i tačka”, sa kojeg su članovi Savjeta RTCG pozvani da podnesu ostavke i poručeno da su džaba smjene kad „sad svi znaju da je car go”.
Nakon razrješenja Kadije uslijedila je oštra poruka iz Evropske unije, a oglasio se i OEBS.
Iz EU je poručeno da smjena generalne direktorice RTCG Andrijane Kadije ide protiv slobode izražavanja i slobode medija koje su osnovne vrijednosti Evropske unije (EU) i krucijalni element procesa pristupanja Crne Gore EU i važno privremeno mjerilo koje treba da bude ispunjeno za pregovaračko poglavlje 23.
– Crnogorske vlasti su ograničene svojim obavezama prema evropskim vrijednostima i standardima. Takođe je potpuno neprihvatljivo da se EU grant koji podržava profesionalnost RTCG zloupotrebljava kao argument da se otpusti menadžment RTCG – saopštila je Maja Kocijančić iz EU.
Predstavnik OEBS-a za slobodu medija Harlem Dezir izrazio je juče zabrinutost zbog smjene Kadije i posledice njenog razrješenja za nezavisnost tog javnog emitera. On je poručio da je nezavisnost javnog servisa ključna u demokratiji, te da ne smije biti političkog uplitanja u njegovo upravljanje.
Dezir podsjeća da je ovo pitanje pokrenuo crnogorskim vlastima tokom posjete Crnoj Gori u februaru ove godine.
-Javni servisi igraju vitalnu ulogu pružanjem kvalitetnih informacija svim građanima i pluralizmu medija. Nadam se da će se očuvati nezavisnost RTCG i nastaviću da pratim slučaj – poručio je Dezir.
Inicijativu za smjenu Kadije podnio je Mimo Drašković, navodeći kao razlog za to navodnu štetu koju je RTCG pretrpio zbog ugovora sa Centrom za građansko obrazovanje (CGO) u vezi sa projektom „Činjenice su važne”. Kadija smatra da je taj ugovor poslužio samo kao povod.
– Svjesna sam da se ne mogu odbraniti od unaprijed donijete presude. Ali bez obzira na sve hoću da kažem da nijesam lopov, niti sam korumpirana i nikad ni na koji način nijesam nanijela štetu RTCG. Zakon ni u jednom trenutku nijesam prekršila. Smatram da ćete me danas nezakonito smijeniti, ali to je možda i dobro za mene jer ne mogu da radim u ovakvoj atmosferi gdje vlada ovoliko nepovjerenje prema meni – kazala je Kadija uoči glasanja o smjeni.
Kadija je naglasila da ugovor koji je bio formalni razlog za njenu smjenu RTCG nije koštao ni centa, ponavljajući da nije bila u obavezi da za iznos ispod 100.000 traži mišljenje Savjeta.
– Ovaj ugovor je bio samo povod za moju smjenu. Moj grijeh je što sam apolitična, što sam samo svoja, što ne pripadam nijednom centru moći. Htjela sam profesionalni javni servis koji će biti medijska majka svim građanima. Jednaku sam distancu držala i od vlasti i od opozicije, i od svih formalnih i neformalnih centara moći, ali Crnoj Gori očigledno nije potreban takav medij – kazala je ona, poručujući da je ponosna što će biti smijenjena nakon poslovnih rezultata koje je ostvarila.
Ona je rekla nema leđa i da je na to ponosna.
– Ali imam kičmu, nijesam dala da je iko slomi i niko neće. Kako sam radila, tako mi Bog vratio – naglasila je ona.
Drašković je u obrazloženju inicijative utvrdio da je ugovor sa CGO osnova jučerašnje priče. On tvrdi da taj ugovor dovodi u pitanje nezavisnost javnog servisa i uređivačku i novinarsku nezavisnost, te da je „spoljni uticaj definisan na ovaj način doveo do nedozvoljenog uticaja na strukturu programa”.
Milan Radović je kazao da je protiv Kadijine smjene te da rezultat koji je dala, prije svega u informativi pravi prevagu nad „greškom koja je nastala potpisivanjem ovog ugovora”. On je rekao da je javno iznosio svoje nezadovoljstvo u vezi brojnih postupaka, ali da ništa od toga nije išlo u pravcu smjene Kadije već unapređenju razvoja javnog servisa.
– Strah me je da ova kuća nakon ovoga ode korak ili dva nazad – naglasio je Radović.
Akademik Perko Vukotić kazao je da je bio i protiv smjene Rada Vojvodića i da je protiv Kadijine smjene. Smatra da je Savjet u prethodnom sastavu olako koristio moć koju mu je dao Zakon o javnom servisu kada su u pitanju razrješenja generalnog direktora „i to čini redovno zakonski neutemeljno”.
– Članovi Savjeta mogu lako da glasaju o tome jer zakonom nemamo nikakve odgovornosti. Zamislite da je neko napravio štetu od 80.000 eura ovoj kući i da je to, ne daj Bože, učinila generalna direktorica. Slijedila bi krivična prijava i zatvorska kazna vjerovatno. Donosimo odluke koje su finansijski i na drugi način štetne – naglasio je on.
Vukotić smatra da je ugovor sa CGO samo povod, a da je suština nešto drugo.
– Drašković je ovo potencirao i prije ovog ugovora – podsjetio je Vukotić.
Smatra da je Kadijinim dolaskom na čelo javnog servisa unaprijeđen rad te kuće.
Osvrnuvši se na izlaganje Vukotića i Radovića, Drašković je rekao da je nezakonite smjene inicirao Goran Đurović te da on nije donio nijednu nezakonitu odluku.
– Ovdje su izvršene zloupotrebe javnih resursa u privatne svrhe – tvrdi on.
Vukotić je odgovorio da je opasno staviti se u ulogu presuditelja da li je nešto zakonito ili ne.
– Ovdje nije suština ovaj ugovor i zaključak je bio da se „otvorio prostor za uplitanje sa strane”. I dalje tvrdim da je to samo povod i u suštini je neslaganje sa uređivačkom politikom. Jedini prosuditelj je javnost jer se ovo radi za njih, a ne ni za koga od nas – naglasio je Vukotić.
Predsjednik Savjeta Ivan Jovetić konstatovao je da postoji „određeno trvenje” između Savjeta i menadžmenta, te da je to nešto što uliva nesigurnost i reflektuje se na rad te kuće.
Dragoljub Vuković iz NVO Media centar, koja je juče organizovala protest ispred RTCG, ocijenio je da su oni koji nijesu bili pod kontrolom vlasti istjerani iz Savjeta. Kako je rekao, ne brane Kadiju i Mićunovića „već nezavisnost javnog servisa i pravo građana da kontrolišu vlast”. On je pozvao članove Savjeta da podnesu ostavke.
Izvršna direktorica Mreže za afirmaciju nevladinog sektora (MANS) Vanja Ćalović Marković ocijenila je da režim ne može da trpi ni dašak slobode ni u jednoj instituciji koja je, kako je rekla, po zakonu nezavisna, ako to na bilo koji nacin ugrožava njihovu vlast. Smatra da režim tako skriva „svoje krađe i linčuje političke protivnike i svakoga ko se usudi da digne glas u zaštitu zakona i javnog interesa”.
– Džaba im smjene, džaba im krečenje, sada svi znaju da je car go – naglasila je ona.
Ćalović Marković je ocijenila da vlast tako skriva „svoju krađu i linčuju političke protivnike i svakoga ko se usudi da digne glas u odbranu zakona i javnog interesa”.
Slavica Striković iz Ženske akcije kazala je da su smjene pokrenute kada svaki drugi građanin vidi pomake u radu RTCG.
Generalni sekretar Društva profesionalnih novinara Mila Radulović ocijenila je da urednici i novinari u RTCG rade pod velikim pritiskom.
Radoš Mušović iz Centra za razvoj nevladinih organizacija rekao je da će Andrijana Kadija podnijeti žrtvu „koju mi podnosimo svakodnevno, a to je naša potreba da kažemo da nećemo više da trpimo partijsku silu, od koje god partije da dolazi“.
A.O.

Vlada: Nemamo ustavnih nadležnosti

Vlada je čvrsto opredijeljena da radi na unapređenju medijskog ambijenta i zaštiti i promociji slobode medija kao jedne od ključnih pretpostavki razvoja demokratskog društva, objavila je Vlada Crne Gore na svom tviter nalogu. Iz Vlade su poručili da nemaju ustavne nadležnosti koje se tiču rada upravljačkih i uredničkih struktura RTCG.
-Radimo na sistemskim rješenjima koja će garantovati istinsku nezavisnost i najviši profesionalni nivo javnog servisa, ali i održivost svih medija i pluralizam medijskog izražaja – saopšteno je iz Vlade.

Frontu ne smeta smjena Kadije

Demokratski front (DF) ne interesuju aktuelni nesporazumi na RTCG jer su i jedni i drugi imali neprijateljski odnos prema našem političkom savezu, i razlike u odnosu prema DF-u kada je kontrolu nad RTCG imao DPS i kada se javni servis navodno profesionalizovao, saopštio je poslanik tog političkog saveza Jovan Vučurović.
Poslanik DF-a Nebojša Medojević poručio je da je Milo Đukanović uspio da preuzme javni servis od američke ambasade. U njegovom saopštenju se navodi da „za njih iz DF-a to neće predstavljati neki gubitak, jer je i postojeći menadžment bio pod kontrolom Druge familije, koja DF mrzi skoro kao i Prva familija”.

Uslovi korišćenja

Svako neovlašćeno korišćenje sadržaja portala "Dan on-line" je kažnjivo i vlasnik prava shodno Zakonu o autorskim i srodnim pravima ima pravo na zaštitu od istog kao i na naknadu štete prouzrokovane takvim radnjama.

Podaci, tekstovi, fotografije i informacije objavljene na ovom portalu mogu se koristiti isključivo u lične i nekomercijalne svrhe.
Zabranjeno je svako modifikovanje, kopiranje, štampanje, javno prikazivanje i reprodukovanje, distribuiranje ili na drugi način javno objavljivanje informacija sa ovog portala u komercijalne svrhe, bez pisane saglasnosti "Jumedia mont" d.o.o..

Prenošenje sadržaja portala "Dan-online" dozvoljeno je uz prethodno pribavljeno odobrenje vlasnika prava, uz obavezno navođenje izvora ili linkovanje izvornog sadržaja portala "Dan on-line".

Najčitanije danas

INFO

Zaštitnika prava čitalaca Dan-a

OMBUDSMAN

kontakt:

ombudsman@dan.co.me

fax:

+382 20 481 505

Pogledajte POSLOVNIK

Pratite rad OMBUDSMANA

Pogledajte IZVJEŠTAJE

Karikatura DAN-a
Karikatura
Pogledaj sve karikature >>>

Najčitanije - 7 dana


 

Prognoza dana

 



 

Developed by Beli&Boris - (c) 2005 "Dan"