Dnevna štampa Marketing Redakcija Kontakt
Ivičin sin je tražio da sve ide preko njega, ali mu pare nijesam davao * Ne slažem se da se Vučiću dodijeli orden * "Nije šmrkao, nego vježbao" * Zbrinula djecu ali krijući * Na Jug uz podršku sa tribina * Prihvatiće tehničku vladu kao što su i Briselski plan * Traže smjenu poslovođe zbog sumnje da je krao ugalj
ISSN 1800-6299
  Izdanje: 08-10-2019

Porudzbenica
Rubrike
Pogledajte

Strip Dana

Strip

Riječ Dana
MIODRAG VUKOVIĆ, POSLANIK DPS-a:
Milo Đukanović ima alternativu u DPS-u, ali u ovom trenutku ta alternativa nije potrebna.

Vic Dana :)

Šta je tuberkuloza?
Dva medvjeda kuliraju.

Šta radi Piroćanac kad ga steže kragna od košulje?
Vadi krajnike.
Poštar bakici donio pismo:
- Bakice, evo stiglo pismo iz Amerike, avionom!
Bakica:
- Ne laži, vidjela sam te ja, došao si na motoru!







Arhiva
Dan:
Mjesec:
God:

Razno
Uclani se

Drustvo - datum: 2019-10-07 KOMISIJA I SAVJET JAVNOG SERVISA USVOJILI PRIGOVORE EPARHIJE BUDIMLJANSKO-NIKŠIĆKE
RTCG diskriminisala SPC
Sjednica Savjeta RTCG (arhiva) RTCG diskriminisala SPC Emisijom "Crnogorsko crkveno pitanje" čiji je scenarista Živko Andrijašević, podsticani su vjerska i nacionalna mržnja, zagovarajući vjersku, političku i nacionalnu diskriminaciju građana Crne Gore, smatraju u Eparhiji
Javni servis Radio-televizija Crne Gore u julu je dva puta neetički i neprofesionalno izvještavala o Srpskoj pravoslavnoj crkvi u Crnoj Gori (SPC), utvrdili su Komisija za predstavke i prigovore slušalaca i gledalaca i Savjet RTCG. Predsjednik Savjeta RTCG je Ivan Jovetić, a predsjednik Komisije za predstavke i prigovore Milan Radović. Utvrđeno je da je SPC diskriminisana prilikom izvještavanja i da joj nije data mogućnost da se čuje njena strana. Ta tijela su usvojila prigovor Eparhije budimljansko-nikšićke koja se obratila RTCG zbog emisije „Crnogorsko crkveno pitanje”, emitovane na Prvom programu 11. jula, čiji je scenarista Živko Andrijašević, a reditelj Senad Šahmanović. Eparhija je u prijavi koju su Komisija i Savjet usvojili, ukazala da su u emisiji izneseni jednostrani stavovi, koji slijedi političku liniju Vlade Crne Gore, kao i vladajuće partije u vezi sa namjerom konfiskacije crkvene imovine putem aktuelnog Predloga zakona o slobodi vjeroispovijesti ili uvjerenja i pravnom položaju vjerskih zajednica.

– U spornoj emisiji izneseno je niz faktografski netačnih tvrdnji, činjenica i navoda, koji su u potpunosti izvađeni iz istorijskog konteksta. Emisija obiluje logičnim i faktografskim greškama koje navode slušaoce na pogrešne zaključke i obiluje tendencioznim ocjenama do te mjere da su resursi javnog servisa, koji pripada svim građanima, kao i novac poreskih obveznika upotrebljeni isključivo u političko-propagandne svrhe Vlade i vladajuće partije, istovremeno narušavajući ugled najpoštovanije institucije u Crnoj Gori, podstičući i raspirujući vjersku i nacionalnu mržnju, zagovarajući vjersku, političku i nacionalnu diskriminaciju građana Crne Gore – navodi se u prigovoru.

Na navode Eparhije odgovorio je i scenarista emisije Živko Andrijašević koji je naveo da su sve primjedbe netačne i neutemeljene, te da predstavljaju klevetu.

– U prigovoru se konkretno ne navodi nijedan primjer problematičnog sadržaja ove emisije, niti konkretan dokaz o upotrebi netačnih činjenica ili o njihovom tendencioznom tumačenju. U prigovoru se ne citira nijedna rečenica kojom se u emisiji raspiruje vjerska ili nacionalna mržnja ili se na bilo koji način vrijeđaju vjerska osjećanja građana. Na osnovu toga smatram da je riječ o iznošenju neutemeljenih optužbi, tendencioznom etiketiranju i klevetama – naveo je Andrijašević.

Dodao je da se služio samo činjenicama, a po njegovom sudu činjenica je da je „Crnogorska crkva bila autokefalna ili da je nasilno ukinuta”.

Komisija je predložila, a Savjet prihvatio da da preporuku RTCG da omogući javnosti pune informacije o crnogorskom crkvenom pitanju na objektivan način, a da činjenice i stavovi moraju biti predstavljeni ravnopravano.

– Zbog toga Komisija očekuje da će uredništvo u narednom periodu pripremiti sledeću emisiju u kojoj bi bilo omogućeno i da druge zainteresovane strane, veći broj autora, prije svega, istoričara, iznesu svoje stavove u vezi sa temom – navodi se u odluci koju je Savjet izglasao.

M.S.




Jednostrano izvještavali
U prigovoru Eparhije budimljansko-nikšićke se navodi da je „emitovanjem ovako jednostranog programa došlo do kršenja profesionalnih standarda i kršenja principa, te da program RTCG od javnog interesa, a koji izaziva različite stavove u javnosti mora jednako tretirati i predstaviti sve strane” o veoma značajnom i veoma osjetljivom pitanju u Crnoj Gori”.

Eparhija budimljansko-nikšićka je tražila izradu nove emisije u kojoj bi se čula druga strana, te da ona ima isti tretman kao i sporna.

Komentari

Komentari se objavljuju bez zadrške.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj će biti izbrisan u najkraćem roku čim bude primijećen ili prijavljen, a autori spornog komentara rizikuju da budu prijavljeni nadležnim institucijama.

Prijavite neprikladan komentar našem MODERATORU.

Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem Ombudsmanu.

Najčitanije danas

INFO

Zaštitnika prava čitalaca Dan-a

OMBUDSMAN

kontakt:

ombudsman@dan.co.me

fax:

+382 20 481 505

Pogledajte POSLOVNIK

Pratite rad OMBUDSMANA

Pogledajte IZVJEŠTAJE

Karikatura DAN-a
Karikatura
Pogledaj sve karikature >>>

Najčitanije - 7 dana


 

Prognoza dana

 



 

Developed by Beli&Boris - (c) 2005 "Dan"