Novo djelo akademika
Miomira Dašića „O istoriji - metodološki ogledi” nedavno je ugledalo svjetlost dana u izdanju Crnogorske akademije nauka i umjetnosti u Podgorici. Djelo na više od 500 strana donosi radove podijeljene u dva poglavlja:
Metodološke rasprave i
Istoriografski ogledi.
U prvom poglavlju nalaze se tekstovi: „Istoriografija i istorijska nauka. Logikom do istine”, „Problem sinteze u istorijskoj nauci”, „Istorijske činjenice i dnevna politika. Rješenja ima, nedostaje koncept”, „Istorija nije maloljetnica”, „Istorija i ostale društvene nauke”, „Istorijska hronologija i sistemi računanja vremena”, „Istorijski izvori i njihovo korišćenje u istorijskoj nauci”, „Autobiografski spisi i njihov izvorni značaj za proučavanje istorije”, „O nedostatku istorijske naučne kritike u nas”, „O razvoju i problemima istorijske nauke u Crnoj Gori”, „O istorijskoj nauci u Crnoj Gori i radu Saveza istoričara SRJ”, „Istorija - istoričarima”.
Drugi dio donosi tekstove: „Potreban je naučno moderniji metodološki pristup proučavanju Crne Gore”, „Periodizacije istorije Gornjeg Polimlja u Starom i Srednjem vijeku”, „Problemi i specifičnosti istoriografske obrade prošlosti sjeverne Crne Gore”, „Pedeset godina Istorijskih zapisa (1927-1977)”, „Bibliografija jugoslovenskog Istorijskog časopisa 1935-1997. Temeljan izvor za istoriju Jugoslavije”, „Saradnja Društva istoričara Crne Gore i Saveza istoričara Jugoslavije sa istoričarima SSSR i Rusije u drugoj polovini 20. vijeka”, „Dimitrije Dimo Vujović - Istoričar crnogorsko-francskih odnosa i Crne Gore i Francuske u Prvom svjetskom ratu”, „Sjećanje na prof. dr Renea Lovrenčića, istaknutog hrvatskog i jugoslovenskog istoričara, aktivnog saradnika u Savezu istoričara Jugoslavije”, kao i tekst „Agresija NATO-pakta na SR Jugoslaviju ne rješava albansko „demokratsko pitanje” ”.
A.Ć.
Provjera izrečenih sudova„U ovom zborniku odabrani su radovi čiji su predmet pitanja istorijske metodologije. Problematikom i saopštenim stavovima nijesu izgubili na značaju, objavljivanje je opravdano zbog sličnosti naučnih i društvenih okolnosti u kojima naučnici rade ili se izvodi nastava istorije u Crnoj Gori. Na taj način naučnik poslije više godina ponovo daje naučnoj zajednici na uvid svoje radove, provjerava trajanje i održivost ranije izrečenih naučnih sudova i zaključaka, pouzdanost tumačenja, primijenjenih hipoteza, teorija i koncepata objašnjenja prošlosti u datim društvenim okolnostima”, bilježi u rezimeu autor Dašić.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.