Dnevna štampa Marketing Redakcija Kontakt
Snajperom poslali poruku pred sabor u Nikšiću * Zakon o crkvama važniji od odbora * Još jedna nagrada novinarki „Dana” * Traže još 18 miliona za plate i opremu * Britanci na biralištima, izbori u znaku Bregzita * Kurti i Mustafa bez postignutog sporazuma * Spremni na dogovor o pravilima igre na svjetskoj areni
ISSN 1800-6299
  Izdanje: 12-12-2019

Porudzbenica
Rubrike
Pogledajte

Strip Dana

Strip

Riječ Dana
Ranko Krivokapić, poslanik SDP-a:
– Atmosfera povjerenja je preduslov za dogovor, a trenutna atmosfera je takva da dogovora neće biti.

Vic Dana :)

– Ćale, jesi se ti nekad zaljubio u učiteljicu u školi?
– Jesam, sine, jednom!
– I, kako si se tada osjećao?
– Pa, u početku je bilo super, a onda je tvoja mama saznala i prebacila te u drugu školu!


Zašto plavuša puzi po prodavnici?
Traži niske cijene!


Koja je razlika između teologa i geologa?
Nebo i zemlja.







Arhiva
Dan:
Mjesec:
God:

Razno
Uclani se

Vijest dana - datum: 2019-12-08 OŠTRE OSUDE RTCG ZBOG OBJAVLJIVANJA MONTIRANOG SNIMKA NAPADA NA NOVINARA „DANA“ VLADMIRA OTAŠEVIĆA
Nije HD nego DPS snimak
RTCG prekinula snimak kada se Mijatović vraća i udara Otaševića Nije HD nego DPS snimak Javni servis zarobljen od strane režimskih kerbera, policajci koji nose kese kontroverznim biznismenima, novinari koje napadaju zbog posla koji rade i tužilaštvo koje štiti svoje korumpirane članove prava su slika vladavine prava u Crnoj Gori,ocijenio je Slaven Radunović Uređivački tim informativnog programa Javnog servisa trebalo bi da snosi posledice i odgovornost, i personalno i kolektivno, jer su pokušali propagandistički da relativizuju napad na novinara medijske kuće u zemlji u kojoj je glavni urednik tog istog medija ubijen, saopštili su iz pokreta URA
Objavljivanje montiranog snimka na RTCG u cilju skrivanja istine da je službenik MUP-a Mladen Mijatović, tjelohranitelj Zorana Ćoća Bećirovića, udario novinara „Dana“ Vladimira Otaševića u prisustvu tužioca Miloša Šoškića, koji na to nije reagovao, dokaz je da je Javni servis u kandžama režima i da radi samo u korist DPS-a. Osude ovakvog čina Javnog servisa stigle su sa više adresa – od nevladinog sektora, političkih partija, intelektualaca i građanskih aktivista, koji su saglasni da RTCG mora da se izvini Otaševiću i čitavoj javnostii da je neophodna odgovornost onih koji su učestvovali u ovom pokušaju obmanjivanja javnosti.

Poslanik Demokratskog fronta Slaven Radunović smatra da je ovim postupkom dokazano da RTCG nije javni, nego ANB servis.

– Šta je u slučaju napada na novinara Otaševića, nakon „ekskluzivnog“ emitovanja snimka na RTCG i ovog novog, eksplicitno dokazano? Da su ANB mediji, koje koordiniše Darko Šuković, pokušali, kao bezbroj puta dosad, da plasiraju lažnu ili nepotpunu informaciju kako bi sakrili ili „korigovali“ istinu, a kao platforma za akciju poslužio im je Javni servis, koji se finansira novcem građana Crne Gore. Da je policajac tjelohranitelj Mijatović tokom napada udario ramenom Otaševića, što nakon višemjesečne zatvorske kazne koju je odslužio poslanik Milan Knežević zbog gurkanje s policajcem, crnogorskom jadosudstvu ne ostavlja mnogo prostora – mora biti osuđen na efektivnu zatvorsku kaznu dužu od šest mjeseci! Ponašanje tužioca Šoškića u čitavom postupku, a još više sicilijanski pokušaj njegove zaštite od strane Milivoja Katnića, još jednom su potvrdili da je tužilaštvo leglo korupcije i da je Nenad Vujošević imao dosta posla u ulozi poštara koji nosi novac. Javni servis zarobljen od strane režimskih kerbera, policajci koji nose kese kontroverznim biznismenima, novinari koje napadaju zbog posla koji rade i tužilaštvo koje štiti svoje korumpirane članove prava su slika vladavine prava u Crnoj Gori, vladajuće oligarhije i svih koji je štite ili nalaze riječi opravdanja za nju. Bilo da dolaze sa međunarodnih adresa ili iz civilnog sektora – napisao je Radunović na svom fejsbuk profilu.

Članovi Savjeta RTCG Bojana Jokić i Milan Radović javno su tražili odgovornost zbog nedopustivog propusta RTCG, kao i da se uputi izvinjenje Otaševiću.

– Urednički kolegijum RTCG treba da se izvini novinaru Otaševiću i javnosti zbog emitovanja montiranog snimka bez prethodne provjere i tražimo odgovornost – saopštili su Jokićeva i Radović.

Jokićeva je u izjavi za „Dan“ podsjetila da je Javni servis više puta objavljivao poluistine i neprovjerene informacije.

– Provjera informacije je bitna koliko i brzina objavljivanja – kazala je Jokićeva.

Kako je dodala, čudno je kako su na RTCG objavli snimak samo do jednog njegovog dijela, tj. do napada.

– Ne znam da li je u pitanju propust uredništva ili namjera, ali je činjenica da su takvi propusti nedopustivi za Javni servis. Tražićemo da se ispita šta se tačno dogodilo, a tražićemo i odgovornost zbog ovoga, kao i javno izvinjenje Otaševiću, jer ovo ne smije da se ponavlja – rekla je Jokićeva za „Dan“.

Bivši član Savjeta RTCG Goran Đurović, koji je sada izvršni direktor NVO Medija centar, kazao je da ukoliko RTCG novi snimak napada, na kojem se vidi trenutak kada Mijatovuić udara Otaševića, ne objavi u informativnoj emisiji u 19.30, to će biti jasan znak da nije u pitanju propust već namjerno objavljivanje montiranog snimka.

– U tom slučaju neće biti dileme da je u pitanju tendencizno objavljivanje snimka radi dezinformisanja javnosti, kako se ne bi saopštila puna istina, što i ne čudi od novog menadžmenta – rekao je Đurović.

Kako je dodao, očekivani profesionalni postupak bio bi da makar jedan od 100 novinara RTCG kontaktira sa Otaševićem, uzme izjave od učesnika incidenta i napravi prilog o tom događaju.

Predsjednik Skupštine NVO Medija centra Dragoljub Duško Vuković istakao je da ostaje otvoreno pitanje da li je RTCG dobio već montirani video-snimak napada na novinara ili je neko u RTCG intervenisao tako da javnost ostane uskraćena za važne informacije.

– U slučaju da je RTCG dobila montiran video-snimak, onda je dužnost urednika tog javnog medija da kažu od koga je takav snimak dobijen. Ukoliko je snimak montiran u RTCG, onda su urednici dužni da objasne javnosti zbog čega je to urađeno, ko je to uradio i po čijem nalogu. Ako je RTCG od nekoga dobila montirani video-snimak, to samo umanjuje profesionalnu odgovornost, jer je njihova dužnost bila da pokažu javnosti da su tragali za istinom i da im je do nje stalo, a ne da pitanje istine brže-bolje zatvore na način koji ide u prilog onima koji su napali novinara – kazao je Vuković.

Građanski pokret URA saopštio je juče da je Radio-televizija Crne Gore propagandistički revitalizovala napad na novinara medijske kuće čiji je glavni urednik ubijen.

– Taman kada crnogorska javnost pomisli da informativni program Javnog servisa svih građana Crne Gore može zadržati makar promil profesionalnosti i objektivnosti, aktuelna uređivačka politika iznenadi svojim nedopustivim i sramnim direktnim svrstavanjem na stranu vladajuće partije – ocijenio je šef medijskog tima GP URA Bojan Jevrić.

Kako je dodao, primjer koji to dolično ilustruje jeste emitovanje montiranog video-materijala na kojem se ne vidi trenutak kada Mijatović udara novinara „Dana“.

– Uređivački tim informativnog programa Javnog servisa trebalo bi da snosi posledice i odgovornost, i personalno i kolektivnom jer su pokušali propagandistički da relativizuju napad na novinara medijske kuće čiji je glavni urednik ubijen – naglasio je Jevrić.

Daliborka Uljarević iz CGO smatra da ovakve greške ne mogu biti izraz omaške i da nesporno zahtijevaju utvrđivanje personalne odgovornosti na svim nivoima – od Savjeta RTCG, preko manadžmenta i dežurnih urednika, do novinara koji je napravio prilog, uz prateće sankcije.

– Savjet je izabrao menadžment, a menadžment uredništvo,koje određuje zadatke novinarima. Imajući u vidu javni značaj čitavog slučaja, jasno je da je odluka o cenzurisanju snimka donijeta na najvišem nivou, pa, shodno tome, svako u tom lancu treba da srazmjerno odgovara – kazala je Uljarevićeva.

Kako je dodala, da se ovo desilo prije dvije godine, dok Savjet još nije bio pod punom kontrolom DPS-a i da je zaštićen neko ko nije pripadnik vlasti i vlastima bliskih krugova, imali bismo hitnu raspravu u Skupštini i vjerovatno smjenu svih članova Savjeta i, posledično, menadžmenta.

– Ćutanje poslanika DPS-a koji su agilno „sjekli glave“ u RTCG onima koji nijesu bili spremni da krše profesionalne standarde i koji su pokušavali da RTCG pretvore u javni, a ne partijski servis, praktična je potvrda da je ovo napravljeno po nalogu iz najviših struktura vlasti, ali uz saučesništvo svih nivoa odlučivanja u RTCG. Naravno, ovakvi profesionalni propusti i izvještavanje koje nije u javnom interesu nijesu mogli ni da se dese RTCG u tom periodu i zato su nepodobni članovi Savjeta i rukovodstva smijenjeni, i to po cijenu kršenja zakona, čime se urušava i čitav sistem vladavine prava. Ovo je samo logična posledica zauzimanja RTCG od strane DPS-a jer je RTCG danas upravo onakav kakvim ga želi DPS, iako se finansira i iz džepa onih koji ne glasaju za tu stranku niti vide stvarnost na isti način kao oni – rekla je Uljarevićeva.

M.V.P.


Komentari

Komentari se objavljuju bez zadrške.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj će biti izbrisan u najkraćem roku čim bude primijećen ili prijavljen, a autori spornog komentara rizikuju da budu prijavljeni nadležnim institucijama.

Prijavite neprikladan komentar našem MODERATORU.

Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem Ombudsmanu.

Najčitanije danas

INFO

Zaštitnika prava čitalaca Dan-a

OMBUDSMAN

kontakt:

ombudsman@dan.co.me

fax:

+382 20 481 505

Pogledajte POSLOVNIK

Pratite rad OMBUDSMANA

Pogledajte IZVJEŠTAJE

Karikatura DAN-a
Karikatura
Pogledaj sve karikature >>>

Najčitanije - 7 dana


 

Prognoza dana

 



 

Developed by Beli&Boris - (c) 2005 "Dan"