Dnevna štampa Marketing Redakcija Kontakt
Medojević štrajkuje glađu, DF sprema proteste * Policija tražila zakopano oružje „zagoričkog klana” * Saradnik „škaljaraca” ubijen u Beogradu * Plaćamo najskuplju struju u regionu * Medojević štrajkuje glađu, DF sprema proteste * Atva * Vašar u Argentini
ISSN 1800-6299
  Izdanje: 02-12-2018

Porudzbenica
Rubrike
Pogledajte

Strip Dana

Strip

Riječ Dana
Goranka Vučinić, predsjednica Savjeta ASK:
– U Crnoj Gori i regionu ne postoji transparentnija institucija od Agencije za sprečavanje korupcije.

Vic Dana :)

- Svaka udata žena mora znati 70 stvari:
- Da kuva i 69.

Djeca pitala učitelja koji je sjedio pored peći razne stvari. Njemu dosadilo pa im kaže:
- Kad hoćete nešto da mi kažete prvo u sebi izbrojte do 100.
Mali Mujo to ozbiljno shvati pa ga učitelj vidi da miče ustima i pita ga šta mu je?
A Mujo:
-..., 97, 98, 99, 100, učitelju gori vam kaput.

Pita Ciganka Cigu:
- U koji WC ja treba da uđem?
- Jesi ti ženo glupa. Ti trebaš ući u M jer si MADAM, a ja u Ž jer sam ŽENTLMEN!







Arhiva
Dan:
Mjesec:
God:

Razno
Uclani se

Drustvo - datum: 2018-11-30 ANDRIJANA KADIJA TVRDI DA JE UGOVOR SA CGO-OM BIO ALIBI ZA NJENU SMJENU
Da sam oštetila Javni servis, bila bih u Spužu
Kadija (arhiva) Da sam oštetila Javni servis, bila bih u Spužu
Da sam nanijela bilo kakvu štetu Radio-televiziji Crne Gore, (RTCG) ugovorom sa Centrom za građansko obrazovanje (CGO) i Evropskom unijom (EU), ne bi mi mjesto bilo u Javnom servisu, već u Spužu, saopštila je smijenjena generalna direktorica te medijske kuće Andrijana Kadija. U svom iskazu pred sudijom Osnovnog suda u Podgorici Biljanom Krgović, u postupku koji je zbog smjene pokrenula protiv RTCG, Kadija je kazala da je radila časno, pošteno i najbolje što je znala, te da je ugovor sa CGO-om poslužio samo kao alibi za njeno razrješenje.
– Nijesam lopov, nijesam korumpirana i nijesam napravila bilo kakvu štetu RTCG. Smatram da sam nezakonito smijenjena i da je ugovor sa CGO i Evropskom kancelarijom u Podgorici poslužio kao izgovor za ranije pripremljenu smjenu. I danas kao i tada tvrdim da je taj ugovor donio samo dobro RTCG. Vrijednost projekta je 125.000 eura, a RTCG nije utrošila ni centa. Ni gledaoci ni članovi Savjeta nijesu imali nijednu jedinu primjedbu na priloge i priče nastale u tom projektu – kazala je Kadija u svom izlaganju.
Ona je dodala da je nudila da se formira ekspertski tim od ljudi koje članovi Savjeta RTCG sami odaberu kako bi se analizirale priče nastale po tom ugovoru.
– Nikad niko nije rekao za taj ugovor da je nezakonit. Primjedbe su bile da se njegove odredbe mogu dvojako tumačiti. Od oktobra prošle godine počinje se sa inicijativama za smjenu određenih članova Savjeta kako bi se stvorio dovoljan broj glasova za moju i smjenu cijelog menadžmenta. Neki nijesu bili zadovoljni uređivačkom politikom jer smo držali jednaku distancu i od partija vlasti i od pozicije, od svih centara moći. Menadžment je jedini vodio politiku u to vrijeme. Od novembra su se najavljivale sjednice kada će se pokrenuti inicijativa za izglasavanje nepovjerenja meni, samo što su razlozi bili drugačiji. Prvo je problem bilo neusvajanje devetomjesečnog izvještaja programsko-produkcionog plana (PPP), koji su se ranije usvajali sa mnogo nižim procentom ispunjenosti. Poslije su govorili da neće doći do usvajanja PPP za narednu godinu. Svaki put su spinovani novi razlozi – naglasila je ona.
Kadija je kazala da su u tom periodu bili izloženi stalnim kontrolama inspekcija, zahtjevima Osnovnog i Specijalnog državnog tužilaštva, čestim obraćanjima Agencije za sprečavanje korupcije, ali da nikada nije utvrđena nijedna nezakonitost.
– Stvarala se atmosfera haosa i to se željelo predstaviti kao posledica mog nemarnog rada. U suštini, situacija je bila potpuno drugačija. I kada se pričalo o mojoj smjeni RTCG je poslovala u plusu 13.000, a za prvih šest mjeseci ove godine ostvaren je pozitivan rezultat od 670.000 eura. Otkad sam došla na čelo Javnog servisa, RTCG je poslovala isključivo u plusu. Započeli smo proces digitalizacije, što prethodni menadžment nije uspio. Obezbijedili smo velika i mala reportažna kola, od kojih su jedna nedavno isporučena, ali danas niko ne pominje da je to proizvod rada moje ekipe – naglasila je ona.
Kadija je kazala da su one koji su je smijenili zabrinjavali podaci da se RTCG vraća povjerenje i gledanost, te su tada krenule optužbe da su ti rezultati fingirani, da je namješten tender... Smatra da političku pozadinu njenog razrješenja najbolje oslikava izjava člana Savjeta RTCG Gorana Sekulovića, koji je kazao da „generalna direktorica pripada političkoj opoziciji, koja nije opozicija vlasti, već suverenoj državi Crnoj Gori”.
Kadija je navela da nijedna partija nije oštećena, ali i da nije dobila više nego što joj pripada.
– I to je moj najveći grijeh. Menadžment i ja smo pretrpjeli pravu medijsku i političku torturu. Nijesmo htjeli da zloupotrijebimo našu kuću i da se obračunavamo sa drugima. Prije svega sam novinar. Da sam htjela, oformila bih svoju političku partiju i tamo ne bih bila miš. Radila sam časno i pošteno, najbolje što znam. To što nijesam podobna, to mi ni tada ni sada ne predstavlja problem – poručila je ona.
Kadija je istakla da ako se utvrdi da je napravila štetu RTCG na bilo koji način, prvo traži od svoje kuće i od institucija da pokrenu njenu krivičnu odgovornost.
– U tom slučaju, nije mi mjesto u RTCG, nego u Spužu – kazala je Kadija.
Na pitanje punomoćnika RTCG, advokata Jadranke Kasalice, Kadija je pojasnila da ugovor sa CGO nije bio tajni i da ga nije „izvukla iz svoje tašne”, već da je o tom projektu raspravljao kolegijum Javnog servisa, a predstavljen je javnosti u jutarnjem programu tog medija. Precizirala je da joj nije bila potrebna saglasnost Savjeta za ovaj ugovor, te da je morala da ih konsultuje samo za ugovore vrijednosti od 100.000 eura i više. Kako je kazala, novinari koji su bili angažovani kroz projekat, dobijali su honorare, jer su radili dodatni posao mimo uobičajnog, i van radnog vremena.
– Ako nijesmo dozvolili upliv ni Vladi ni nijednoj partiji, zašto bi to dozvolili jednoj NVO i kancelariji Evropske unije, a pritom je to projekat koji promoviše etičko novinarstvo – navela je Kadija.
Suđenje se nastavlja 16. januara, kada će biti saslušani novinari Irena Rašović i Miodrag Bubreško.
A.O.

Nije bilo nikakvih uticaja

Urednik na projektu sa CGO i EU, novinar Svetlana Slavujević kazala je da je projekat sa CGO bio šansa da se kroz istraživačke priče građani objektivno informišu o putu ka EU.
Slavujevićeva je naglasila da su kroz projekat težili tome ne samo da prenose informaciju, već da se kritički osvrću na aktuelna dešavanja, zbog prava javnosti da zna.
– Odgovorno tvrdim da nije bilo uticaja na nezavisnost Javnog servisa. Nikad nije bilo prigovora od članova Savjeta na prikazane priloge, iako su insinuirali određeni uticaj, niti je ikad Komisiji za žalbe stigao prigovor na neku od priča – naglasila je ona.
Slavujevićeva je objasnila da u projektu nije bilo angažovano par ljudi, već 23 novinara. Ona smatra da ovim projektom nije nanesena nikakva šteta RTCG, već da je on bio samo razlog da se smijeni Kadija.
Sud je obavezao RTCG da, ukoliko ih je bilo, priloži prigovore dostavljene Komisiji za žalbe slušalaca i gledalaca u vezi sa pričama iz ovog projekta.

Komentari

Komentari se objavljuju bez zadrške.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj će biti izbrisan u najkraćem roku čim bude primijećen ili prijavljen, a autori spornog komentara rizikuju da budu prijavljeni nadležnim institucijama.

Prijavite neprikladan komentar našem MODERATORU.

Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem Ombudsmanu.

Najčitanije danas

INFO

Zaštitnika prava čitalaca Dan-a

OMBUDSMAN

kontakt:

ombudsman@dan.co.me

fax:

+382 20 481 505

Pogledajte POSLOVNIK

Pratite rad OMBUDSMANA

Pogledajte IZVJEŠTAJE

Karikatura DAN-a
Karikatura
Pogledaj sve karikature >>>

Najčitanije - 7 dana


 

Prognoza dana

 



 

Developed by Beli&Boris - (c) 2005 "Dan"