Dnevna štampa Marketing Redakcija Kontakt
Priznali saradnju u istrazi ali nisu znali o čemu * Nikad nećemo u savez sa negatorima Crne Gore * Bemaksu isplatili 12 miliona eura avansa * Vrhovni sud dva puta prekršio ljudska prava novinarima * Svakome je jasno da je to politička odluka * Vlast zavisi od SDP-a * „Sudbina“ dosledna rokenrolu
ISSN 1800-6299
  Izdanje: 14-08-2020

Porudzbenica
Rubrike
Pogledajte

Strip Dana

Strip

Riječ Dana
Miodrag Lekić, predsjednik Demosa:
– Crna Gora je lider po izbornim neregularnostima.

Vic Dana :)

Pitali zavodnika:
- Kažu, muškarci po prirodi varaju, je li to istina?
- Ja bogami varam i po gradu!

Zašto plavuša nosi kompjuter u dom zdravlja?
Da ga vakcinišu protiv virusa!







Arhiva
Dan:
Mjesec:
God:

Razno
Uclani se

Hronika USTAVNA ŽALBA „DANA“ NA PRESUDU VRHOVNOG SUDA U KORIST ANE KOLAREVIĆ
Vrhovni sud dva puta prekršio ljudska prava novinarima
Vrhovni sud dva puta prekršio ljudska prava novinarima U odluci Ustavnog suda, a koju Vrhovni sud ne priznaje, navodi se i da su novinari „Dana“ imali razloga da vjeruju u tačnost objavljene informacije, s obzirom na to da su se pozvali na dokument institucija Sjedinjenih Američkih Država
Dnevni list „Dan“ podnio je ustavnu žalbu na presudu Vrhovnog suda protiv „Dana“ po tužbi Ane Kolarević. Ustavni sud Crne Gore usvojio je ranije žalbu advokata „Dana” i ukinuo presudu Vrhovnog suda, kojom je dnevni list „Dan” po tužbi Ane Kolarević kažnjen 5.000 eura.

Radi se o tekstovima koje je naš list objavio povodom afere „Mađar telekom”. Isti sud predmet je vratio Vrhovnom sudu na ponovni postupak i odlučivanje. Kao razlog ukidanja presude Ustavni sud, između ostalih, navodi da je ovakvom odlukom drugostepenog suda ugroženo pravo na slobodu govora i izražavanja. U odluci Ustavnog suda, a koju Vrhovni sud ne priznaje, navodi se i da su novinari „Dana” imali razloga da vjeruju u tačnost objavljene informacije, s obzirom na to da su se pozvali na dokument institucija Sjedinjenih Američkih Država.

Ustavni sud ocjenjuje i da iznos naknade nematerijalne štete u visini od pet hiljada eura može da obeshrabri učešće štampe u raspravama i pitanjima koja su od javnog značaja.

Vrhovni sud Crne Gore nedavno je ponovo odbio zahtjev za reviziju koji je Dnevni list „Dan“ uložio na presudu po tužbi Ane Kolarević. Taj sud nije priznao odluku i mišljenje Ustavnog suda koji je poništio presudu donesenu u korist Kolarevićeve. Ustavni sud je donio odluku u kojoj se jasno kaže da su prekršena ljudska prava, pravo na slobodu medija i izražavanja.

Odluku da ne prizna mišljene Ustvanog suda donijelo je vijeće Vrhovnog suda koje su činili Natalija Filipović, kao predsjednik vijeća, Rada Kovačević, Radojka Nikolić, Snežana Aleksić i Branimir Femić, kao članovi.

– Vrhovni sud nije u pravu i netačno tumači propis i netačno navodi revizijski navod tuženog zato što se iz spisa predmeta, konkretno prvostepene presude Osnovnog suda p. br. 5720/14 od 26.12.2014. godine i prvostepene presude Osnovnog suda p. br. 4676/12 od 17.10.2013. godine vidi da je sud odbio sve dokazne predloge tuženog, uključujući tu i one krunske ili najbitnije, kao što su saslušanje u svojstvu svjedoka Elek Straub, Andras Balog i Tamas Morval, inače svi bivši predsjednici, direktori i visoki rukovodioci „Magyar telekoma“, saslušanje novinara koji su sastavili predmetne novinarske tekstove i sporazum o odloženom krivičnom gonjenju krivični predmet br. 1:11CR00597 od 29. decembra 2011. godine izdat od Okružnog suda Sjedinjenih Američkih država Istočni okrug države Virdžinija, Odjeljenje za Aleksandriju i druge predložene spise predmeta. Takođe je netačno da sud ima pravo na slobodan izbor dokaznih sredstava, već je sud vezan u izboru dokaznih sredstava predlozima stranaka i sud mora da obrazloži zbog čega nije prihvatio dokazni predlog stranke, a to se u ovom slučaju nije desilo, odnosno Viši sud je donio odluku na taj način da nije sproveden nijedan dokazni predlog tuženog i bez ikakvog obrazloženja suda zbog čega nisu prihvaćeni dokazni predlozi tuženog. Stoga se tuženi i u postupku po predmetu ovog spora pred Višim sudom i pred Vrhovnim sudom i sada pred Ustavnim sudom pitao i pita zbog čega navedeni sudovi toliko strahuju i izbjegavaju i da pomenu dokazne predloge tuženog, kao što je saslušanje u svojstvu svjedoka Elek Straub, Andras Balog i Tamas Morval,inače svi bivši predsjednici, direktori i visoki rukovodioci „Magyar telekoma“ i uvid u predložene spise predmeta i to toliko i u toj mjeri da svi sudovi čak izbjegavaju isto i da pomenu, već pomenuti sudovi samo citiraju propise i iste netačno tumače – navodi se u ustavnoj žalbi.

Ustavni sud odbija da u postupku izvede dokaze, ili tačnije rečeno, odbija da izvede bilo koji dokaz koji je u postupku predložio tuženi, osnivač medija dnevnog lista „Dan’’, jednog od rijetkih nezavisnih medija u Crnoj Gori.

Ž.B.




Članci nisu proizvoljna uvreda
– Kako je naprijed navedeno, Osnovni sud u Podgorici kao prvostepeni sud nije našao da su u navodima novinskih članaka, koje je objavio tuženi u svom dnevnom listu „Dan”, navedene bilo kakve tvrdnje ili činjenice plasirane javnosti isključivo sa tenedencioznim i malicioznim ciljem da se u javnosti formira iskrivljena i pogrešna slika o tužilji, a kojima bi se tužilji povrijedili ugled i čast, a sa svih naprijed navedenih razloga. Novinski članci, u koje je sud izvršio uvid, nijesu proizvoljna lična uvreda tužilje, već je cilj istih otvaranje javne debate o pitanju koje je od interesa za društvo u cjelini, a vezano je za rad anketnog odbora Skupštine, privatizaciju Telekoma, te postupak koji je vođen pred američkim sudom – piše u ustavnoj žalbi.


Sloboda izražavanja osnova demokratskog društva
Sloboda izražavanja predviđena je odredbom člana 10 stav 1 Evropske konvencije za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda i odredbom člana 19 stav 2 Međunarodnog pakta o građanskim i civilnim pravima. Predstavlja jedan od suštinskih osnova demokratskog društva, koje postavlja uslove, tj. zahtjeve pluralizma, veće tolerancije i širokogrudosti kada je u pitanju sloboda izražavanja, pri čemu je pravo suda da u svakom konkretnom slučaju cijeni koji su to navodi koji prelaze granice dopuštenog i predstavljaju objektivno uvredljivu i omalovažavajuću kvalifikaciju.



”Ustavni sud Crne Gore usvojio je ranije žalbu advokata „Dana” i ukinuo presudu Vrhovnog suda kojom je dnevni list „Dan” po tužbi Ane Kolarević kažnjen 5.000 eura

Komentari

Komentari se objavljuju sa zadrškom.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.

Prijavite neprikladan komentar našem MODERATORU.

Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem Ombudsmanu.

Uslovi korišćenja

Svako neovlašćeno korišćenje sadržaja štampanog i on-line izdanja Dana kažnjivo je i vlasnik prava shodno Zakonu o autorskim i srodnim pravima ima pravo na zaštitu od istog, kao i na naknadu štete prouzrokovane takvim radnjama. Zabranjeno je svako objavljivanje, modifikovanje, kopiranje, štampanje, reprodukovanje, distribuiranje ili na drugi način javno prikazivanje podataka, tekstova, fotografija i informacija iz naših izdanja, bez pisane saglasnosti Jumedia Mont doo.

MARKETING
loading...
Predaja pomena on-line

Najčitanije danas

INFO

Cjenovnik i pravila o medijskom predstavljanju u toku kampanje za lokalne i parlamentarne izbore koji će biti održani 30.08.2020.godine.

Lokalni
Jumedia Mont d.o.o.

Parlmentarni
Jumedia Mont d.o.o.

Cjenovnik - Radio D

Pravila o medijskom predstavljanju

Lokalni
M.D.COMPANY d.o.o.

Parlamentarni
M.D.COMPANY d.o.o.

Cjenovnik - Radio D+

INFO

Zaštitnika prava čitalaca Dan-a

OMBUDSMAN

kontakt:

ombudsman@dan.co.me

fax:

+382 20 481 505

Pogledajte POSLOVNIK

Pratite rad OMBUDSMANA

Pogledajte IZVJEŠTAJE

Karikatura DAN-a
Karikatura
Pogledaj sve karikature >>>

Najčitanije - 7 dana


 

Prognoza dana

 



 

Developed by Beli&Boris - (c) 2005 "Dan"