KOTOR – U skladu s potrebama učenja od kuće, prosvjetni radnici JU Resursni centar za sluh i govor „Dr Peruta Ivanović“ izmjestili su uobičajeni rad s učenicima u domove djece koja koriste njihove usluge. Roditelji su sada glavna karika između djece i nastavnika, uz stručnu podršku pet logopeda i dva surdologa. Roditeljima, koji imaju poteškoća u radu sa djecom kod kuće, pomažu pedagog
Jelena Avramović i surdolog
Aleksandra Radević i to putem veb-sajta škole i kroz koordinaciju sa organizacijom Udruženje mladih sa hendikepom Crne Gore. Takođe, kontaktirani su i roditelji iz dnevnog boravka. Organizovali su podršku djeci koja su obuhvaćena ranom intervencijom u RC i podršku djeci školskog uzrasta iz drugih škola. Primjenjuju različite tipove podrške: direktnu video-vezu i rad sa djetetom, slanje materijala roditeljima, provjera postignuća djeteta snimanjem video-zapisa i njihovo slanje od strane roditelja defektolozima na uvid, a koriste i telefonsku podršku za određene situacije.
– Do 27. marta ostvaren je kontakt sa 131 roditeljem. Roditeljima je objašnjena situacija, kao i način rada u narednom periodu. Naša je obaveza da istrajemo i da ovaj period posmatramo kao izazov u vandrednim vremenima. Zahvaljujući prednostima savremene tehnologije, u mogućnosti smo da komuniciramo s djecom mnogo bolje nego što se to moglo prije samo 10 godina, a i na ovaj način mnogi roditelji će napokon shvatiti težinu i obim rada defektologa u resursnim centrima i podstaći ih da se još više uključe u rad sa djecom jer je to jedini put do uspjeha, ističe
Neđeljko Moškov, direktor Resursnog centra.
Rad s djecom s posebnim obrazovnim potrebama usmjerili su na podršku učenicima Resursnog centra i djeci koja nisu njihovi učenici, a radila su s defektolozima iz ustanove.
– Za pripremu onlajn realizacije nastave tokom trajanja obustave nastave u školi formiran je tim koji je napravio uputstvo za roditelje u vezi sa realizacijom nastave – video-zapis za djecu i roditelje oštećenog sluha koji upućuje na sajt škole, školski portal i nastavnike koji su dotad komunicirali s njima, kazao je Moškov.
U narednom periodu biće evidentirane sve logopedske i surdo-audiološke usluge, kao i tačan broj uključene djece i njihova aktivnost.
M.D.Popović
U stalnom kontaktu s nastavnicima– Djeca su u stalnom kontaktu s nastavnicima koji im šalju materijale na imejl ili Vajber. Možemo se pohvaliti da su ovo dosta ozbiljno shvatili što se vidi iz njihovog rada. S djecom oštećenog sluha direktna komunikacija se odvija redovno putem aplikacije Vajber, dok im se materijal šalje na mejl. Materijali za srednju školu se postavljaju redovno na sajt škole u vidu „PowerPoint” prezentacija, PDF dokumenata, snimaka sa Jutjuba, vord dokumenata i tome slično. Učenici imaju direktnu komunikaciju s nastavnicima putem Vajber grupa ili Fejsbuka. Kao povratnu informaciju imamo njihove domaće zadatke i statistiku posjeta na sajtu škole, objasnio je Moškov.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.