/ -
26/03/2023 u 00:05 h

Asteroid dovoljno velik da uništi grad prolazi pored Zemlje ovog vikenda

Asteroid dovoljno veliki da uništi grad proći će ovog vikenda proći između Zemljine i Mjesečeve orbite, prenio je danas BBC.

Objekat, nazvan 2023 DZ2, otkriven je prije mjesec dana, a danas će proći na udaljenosti od 515.000 km od Mjeseca, prije nego što će nekoliko sati kasnije proletjeti pored Zemlje.

Prema pisanjuBBC-ja, rijetko se dešava da se tako ogroman asteroid, prečnika između 40 i 90 metara, približi planeti.

NASA navodi da je to važna prilika za astronome da unaprijede znanje o asteroidima, u slučaju da se otkrije opasan objekat sa potencijalom da udari u Zemlju.

- Nema šanse da ovaj ‘ubica grada’ udari u Zemlju, ali njegov blizina nudi odličnu priliku za posmatranje- rekao je šef planetarne odbrane Evropske svemirske agencije Ričard Moisl.

Pošto prolazi na udaljenosti od samo 68.000 km od zemlje, asteroid će biti vidljiv kroz dvogled i male teleskope širom svijeta.

Projekat virtuelnog teleskopa će obezbijediti direktan veb prenos njegovog prolaska.

ТАГОВИ