Псеудожитарице хељда, киноа и амарант / -FOTO: PIXABAY/FILKAMAN
21/04/2022 u 18:39 h
Danica TomaševićDanica Tomašević
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
StoryEditor

Хељда, амарант и киноа опорављаjу цриjева

Псеудожитарице су одлична алтернатива за пшеницу и заслужују мјесто на вашој трпези

Ако пратите трендове у исхрани или ако сте поборник здравиjе, нутритивно богатиjе исхране онда су вам добро познате такозване псеудожитарице коjе су одлична алтернатива за пшеницу. Риjеч jе о хељди, амаранту и кинои - намирницама коjе са правом заслужуjу своjе мjесто на нашоj трпези.

- Чини се да се у задњих неколико година 'поjавило' много нових житарица за коjе никада нисмо ни чули или коjе су пак поново постале популарне и за коjе вjеруjемо да су квалитетниjе од добро нам познате пшенице, пиринча и кукуруза. Што се тиче пшенице, а нарочито производа од биjелог брашна, за већину нас препорука jесте да их смањимо и замиjенимо производима од циjелог зрна житарица и псеудожитарица - истиче диjететичар-нутрициониста Тања Олаjџиjа, преноси Стил Курир.

Псеудожитарице су хељда, амарант и киноа и све три се, како каже нуитрициониста, одликуjу изузетно добрим нутритивним профилом.

- Киноа и амарант се посебно истичу своjим аминокиселинским садржаjем, садрже готово све есенциjалне аминокиселине због чега су одлична алтернатива за месо, нарочито важне у периодима поста. Хељда може бити посебно корисна код проблема 'пропусних цриjева' и различитих интолеранциjа коjе захтиjеваjу опоравак цриjева, када пшеница може сметати - казала је Олајџија.

Данас су све ове намирнице лако доступне и могу се набавити у сваком боље опремљеном маркету или здравоj храни, а искусне домаћице знаjу да jе могуће чак купити и готов хљеб, тестенину или коре за питу од хељде. С друге стране киноа, коjу зову jош и "маjком свих житарица" се наjбоље понаша у различитим салатама - могућности комбиновања су броjне, а ова намирница лиjепо се слаже са готово свим другим поврћем, посебно печуркама, пасуљем, паприком, чери парадаjзом. Ипак, од ње jе могуће направити и различите крекере, пите, чорбице...

Стручнjаци истичу и да jе редовно конзумирање киное због високог нивоа магнезиjума повезано са бољим здравлjем срца. Такође, добар jе избор за људе са диjабетесом типа 2 и за оне коjи су у ризику да га развиjу. Киноа садржи пуно влакана, протеина, витамина Б и гвожђа. Наjбоље што киноа нуди jесте висок ниво протеина, што jе посебно важно за вегане чиjа исхрана jе нериjетко сиромашна протеинима.

Иначе, jош jедна предност псеудожитарица jесте што не садрже глутен, а то jе jедан од разлога зашто су нагло постале популарне у последњих неколико година, у свjетлу чињенице да све све више људи окреће безглутенскоj исхрани.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
25. jun 2022 03:06