Предузећа Чистоћа и Депонија и даље ће за обрачун накнаде за превоз и депоновање комуналног отпада као основ узимати метар квадратни стамбеног односно пословног простора, jер Уставни суд ниjе прихватио инициjативу за покретање поступка оцjене уставности и законитости одредби Одлуке о одржавању чистоће. У Уставном суду сазнајемо да је у питању иницијатива компаније КИПС.
Одлука о одржавању чистоће усвојена је у градском парламенту 2020. године.
– У предмету U-II броj 45/21 суд је донио рjешење о одбацивању инициjативе за покретање поступка за оцjену уставности и законитости одредбе члана 45. став 1., у диjелу коjи гласи: "а основ за утврђивање накнаде jе метар квадратни стамбеног, односно пословног простора", Одлуке о одржавању чистоће на териториjи Главног града Подгорица ("Службени лист Црне Горе – општински прописи", бр. 9/20), коjу jе дониjела Скупштина Главног града Подгорице – саопштено jе из Уставног суда Црне Горе, након сjеднице одржане 29. децембра прошле године.
Компанија КИПС у неколико наврата подносила је Уставном суду иницијативе тражећи да се оспори обрачун по метру квадратном поручујући да се циjена одвоза коjу наплаћуjе Чистоћа не може наплаћивати према квадратном метру пословног простора већ према стварном трошку коjи се односи на превоз контеjнера, коjи су у власништву подносиоца, специjалним возилом са локациjе подносиоца до депониjе. Прву иницијативу поднијели су 2017. године, да би на основу ње, Уставни суд у септембру 2019. године укинуо овај пропис локалне управе. Након тога, Скупштина Главног града је почетком 2020. године поново донијела нови пропис у којем је као основ за утврђивање накнаде за превоз и депоновање комуналног отпада утврђен метар квадратни стамбеног, односно пословног простора. Услиједила је нова иницијатива у априлу прошле године.
Тврдње компаније оспоравали су из Главног града тврдећи да је члан 45 одлуке коjи оспорава КИПС у сагласности са законом.
– Разлози коjи су опредиjелили да се као основ за утврђивање накнаде за превоз и депоновање комуналног отпада одреди метар квадратни стамбеног, односно пословног простора jе то што у Главном граду нема техничких могућности, односно по природи комуналне услуге нема инсталираних мjерних инструмената коjима би се утврдиле количине стварно насталог комуналног отпада, односно пословном простору. Количине одложеног отпада у контеjнере коjи су постављени на jавним површинама и у коjе комунални отпад одлажу сва физичка и правна лица на териториjи Главног града су немjерљиве из обjективних разлога, због чега ниjе могуће прецизно утврдити количину одложеног отпада, за индивидуалне кориснике и евентуално на таj начин изврши обрачун накнаде за одвезени и депоновани отпад - саопштено је раније из Главног града, поручујући да је предложено рjешење у одредби члана 45 одлуке да се као jединица мjере за утврђивање накнаде за превоз и депоновање комуналног отпада утврди површина обjекта, односно метар квадратни стамбеног, односно пословног простора, у сагланости са одредбом из Закона о измjенама и допунама закона о комуналним дjелатностима.