Svjetski dan fizičke aktivnosti / - IJZ
06/04/2024 u 13:09 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Obilježen Svjetski dan fizičke aktivnosti

Svjetski dan fizičke aktivnosti obilježava se 6. aprila i ukazuje na potrebu usvajanja aktivnijeg, zdravijeg načina života, saopšteno je iz Instituta za javno zdravlje.

Kako navode,svakodnevna fizička aktivnost predstavlja jedan od najvažnijih aspekata zdravih životnih stilova u svakoj životnoj dobi, a značajno unapređuje fizičko i mentalno zdravlje, a smanjuje rizik od nastanka vodećih hroničnih nezaraznih bolesti, kao što su pojedine vrste raka, bolesti srca i krvnih sudova, moždani udar i šećerna bolest.

- Fizički aktivni možemo biti na različite načine: brzim hodanjem, vožnjom bicikla, različitim oblicima aktivne rekreacije (ples, igra, joga). Fizička aktivnost se može sprovoditi i na poslu i u okviru kućnih poslova, kao i radom u bašti. Svi oblici fizičke aktivnosti pružaju zdravstvene koristi ako se sprovode redovno i imaju preporučeni intezitet i trajanje, ističu u IJZ.

Dostupni podaci na globalnom nivou pokazuju da se posljednjih godina prevalencija fizičke neaktivnosti povećava, u svim starosnim kategorijama, a sedentarni način života postaje dominantan kod sve većeg broja ljudi.

U svijetu, jedna od četiri odrasle osobe ne ispunjava globalne preporučene nivoe fizičke aktivnosti, a više od 80 odsto adolescenata nije dovoljno fizički aktivno. Neredovna fizička aktivnost povećava rizik od prijevremenog umiranja za 20-30 odsto.

Opšte preporuke Svjetske zdravstvene organizacije za fizičku aktivnost koja ima zdravstvene benefite su:

• najmanje 150 do 300 minuta umjerene aerobne aktivnosti (npr. brzi hod, vodeni aerobik, lagana vožnja bicikla, lagano plivanje, rad u bašti) ili 75-150 minuta intenzivne aerobne aktivnosti (npr. trčanje, brzo plivanje, vožnja bicikla pod usponom, fudbal, aerobik) nedjeljno za odrasle osobe;

• najmanje 60 minuta umjerene aerobne fizičke aktivnosti dnevno za djecu i adolescente;

• za starije osobe preporuka je da počnu sa manjim nivoima fizičke aktivnosti i postepeno povećavaju nivoe fizičke aktivnosti (Kao dio svoje nedjeljne fizičke aktivnosti, starije osobe bi trebale praktikovati raznovrsnu višekomponentnu fizičku aktivnost koja naglašava funkcionalnu ravnotežu i trening snage umjerenog ili većeg intenziteta, tri ili više dana u sedmici, kako bi poboljšali funkcionalni kapacitet i spriječili padove).

image

Svjetski dan fizičke aktivnosti

- IJZ

Svaka fizička aktivnost mora biti usklađena sa zdravstvenim stanjem pojedinca kako bi bila bezbjedna i učinkovita. Fizička aktivnost laganog ili umjerenog intenziteta, koja ne prevazilazi zahtjeve brzog hodanja i aktivnosti svakodnevnog života, ne zahtijeva posebno medicinsko odobrenje.

- Redovna fizička aktivnost ima pozitivne efekte na samo na zdravlje, već i na životnu sredinu i ekonomiju. Na primjer: hodanje i vožnja biciklom mogu smanjiti zagađenje vazduha, kao i nivo buke u urbanim cjelinama i doprinijeti zdravom okruženju, a učešće u sportskim aktivnostima i događajima omogućava povezivanje i zbližavanje zajednica, navode iz IJZ-a.

Povodom obilježavanja Svjetskog dana fizičke aktivnosti 6. aprila Institut za javno zdravlje u saradnji sa Fitnes Centrom Soko Gym i Dječijim fitnes centrom Smart gym organizovao je zdravstveno promotivni događaj u Parku kod Dvorca Petrovića u Podgorici cilju promocije značaja fizičke aktivnosti i zdravog načina života.

Predstavnici fitness centara održali su javni trening za djecu i odrasle, a posjetioci su pored mjerenja krvnog pritiska i body mass indexa (BMI) mogli da dobiju savjete o važnosti fizičke aktivnosti, pravilne ishrane, stanja uhranjenosti.

Takođe, i u Nikšiću na trgu Slobode Institut za javno zdravlje je u saradnji sa Fakultetom za sport i fizičko vaspitanje organizovao zdravstveno vaspitni događaj na kome su predstavnici fakulteta radili pokazne vježbe, a posjetioci su pored mjerenja body mass indexa (BMI) mogli da dobiju savjete od naših specijalista u cilju prevencije hroničnih oboljenja kroz promovisanje zdravih životnih stilova.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
17. jun 2024 00:32