Medijska pismenost u nastavu mogla bi biti uvedena kao međupredmetna tema u više različitih predmeta, saopštili su iz Zavoda za školstvo, navodeći da tu inicijativu mogu pokrenuti strukovna udruženja, medijske kuće, nevladine organizacije ili same škole. Medijsku pismenost nekoliko crnogorskih škola izučava kao izborni predmet od školske 2010/2011. godine. Prema podacima Ministarstva prosvjete, ove školske godine 64 učenika, u gimnazijama u Baru, Budvi, Cetinju, Mojkovcu i Tivtu izabralo je ovaj predmet kao izborni.
Načelnik Odsjeka za istraživanje i razvoj obrazovnog sistema Zavoda
Radoje Novović kazao je da nije moguće da medijska pismenost bude redovan predmet, ali da nije loše razmisliti da se uvede međupredmetna tema.
– U svakom predmetnom programu država propisujue do 80 odsto sadržaja, i ostane 15 do 20 odsto slobodnih. Taj slobodan prostor mogao bi se u određenim predmetima iskoristiti da se realizuju sadržaji ili ishodi medijske pismenosti – kazao je Novović agenciji Mina. On je rekao da ne bi bilo loše da sve zainteresovane strane pokrenu inicijativu, a da je Zavod za školstvo spreman da to razmotri jer je uvođenje novog predmeta u redovni nastavni proces, kako je kazao, nemoguća misija u ovom trenutku.
Na pitanje u okviru kojih predmeta bi se mogla proučavati medijska pismenost, Novović je odgovorio da bi u skoro svakom predmetu interesantni medijski sadržaji mogu da obogate taj predmet.
M.S.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.