Dnevna štampa Marketing Redakcija Kontakt
Korito Tare devastirano, tok rijeke promijenjen * Sumnjivoj kompaniji zabranili da grade * Dobili 145 hiljada za posao koji je već obavljen * Ministar se nezakonito obračunava sa sportom * Dobar provod postao tradicija * Drugo mjesto ostalo san * Masne zarade i za bivše crnogorske ministre
ISSN 1800-6299
  Izdanje: 11-06-2019

Porudzbenica
Rubrike
Pogledajte

Strip Dana

Strip

Riječ Dana
Mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije:
– Dešava se prvi put u istoriji, da ne kažem i čovječanskoj, da jedan ateista, ateistička vlast, stvara crkvu.

Vic Dana :)

– Probudi se, pijanico!, drma žena muža:
– Upravo sam čula miša kako cvili!
– I šta očekuješ od mene - govori čovjek: „da ga ulovim i podmažem?”
Zašto se Indijanci sahranjuju iza brda?
Tamo im je groblje.







Arhiva
Dan:
Mjesec:
God:

Razno
Uclani se

Hronika - datum: 2019-11-15 OSNOVNO DRŽAVNO TUŽILAŠTVO U PODGORICI PODNIJELO OPTUŽNICU PROTIV BIVŠEG UREDNIKA „INFORMERA“
Tražio pomoć za novinare, pare uzimao za sebe
Uskoković (arhivski snimak) Tražio pomoć za novinare, pare uzimao za sebe Uskoković se sumnjiči da je ovjerio odluke kojima je utvrdio da se na osnovu zahtjeva koji nijesu postojali novinarima isplati ukupno 9.500 eura na osnovu stipendija i teških porodičnih prilika
Osnovno državno tužilaštvo u Podgorici podiglo je optužnicu protiv bivšeg urednika lista „Informer“ zbog sumnje da je lažno predstavljao firmi u kojoj je radio da su novinari, po različitim osnovama, tražili novčanu pomoć, koja im je na osnovu nepostojećih zahtjeva i isplaćivana. Na teret mu je stavljeno krivično djelo falsifikovanje službene isprave. Na ovaj način, on je firmu u kojoj je bio zaposlen oštetio za oko devet i po hiljada eura. Tužilaštvo nije utvrdilo ko je trošio novca koji je Uskoković dodjeljivao na osnovu nepostojećih zahtjeva.

Predmet je formiran na osnovu anonimne krivične prijave koju su podnijeli bivši radnici, a dodijeljen je sudiji Osnovnog suda u Podgorici Nenadu Vujanoviću.

Kako tvrde iz tužilaštva, Uskoković je krivično djelo počinio kao odgovorno lice u privrednom društvu „Insjader tim“ d.o.o. Beograd, koji je izdavač „Informera“. Prema navodima iz optužnog akta, on je svojim potpisom i pečatom firme ovjerio neistinite papire. Na taj način Uskoković je u novembru 2014. godine ovjerio odluku koju je donio kao izvršni direktor da se „studentima volonterima“ I.P. i V.Č. isplate stipendije u iznosu od po 2.000 eura na teret izdavača „Informera“. U obrazloženju odluke je naveo da su se navodni studenti volonteri, koji su radili kao novinari, obratili firmi zahtjevom za novčanu pomoć za uplatu studija na Fakultetu političkih nauka. Odluka o dodjeljivanju novca je donesena iako nijesu podnosili zahtjev za novčanu pomoć, a za rad u „Informeru“ su bili plaćeni.

Nakon toga, on je, prema sumnjama tužilaštva, pečatom i potpisom ovjerio i odluke da se jednoj od zaposlenih na osnovu zahtjeva koji takođe nije podnesen isplati ukupno 2.500 eura za liječenje, odnosno po osnovu smrti člana porodice.

Uskoković se tereti i da je u decembru 2015. godine ponovo ovjerio da se za dvoje novinara koje je predstavio kao „studente volontere“ isplati po 2.000 eura stipendije na osnovu zahtjeva koji takođe nije postojao.

Uskoković je prije dvije i po godine nakratko uhapšen pošto nije platio novčanu kaznu od 3.000 eura zbog počinjenog krivičnog djela povreda ugleda naroda, manjinskih naroda i drugih manjinskih nacionalnih zajednica. On je tada lišen slobode po naredbi Osnovnog suda u Podgorici. Uhapšen je u porodičnoj kući u Podgorici, nakon čega je sproveden u Zavod za izvršenje krivičnih sankcija kako bi odrobijao četiri mjeseca zbog neplaćanja kazne.

Ipak, odmah pošto je sproveden u zatvor, sudu je dostavljena uplatnica kojom je potvrđeno da je bivši urednik „Informera“ platio kaznu.

Sud je prethodno donio rješenje, koje je Uskokoviću dostavljeno, u kojem je navedeno da se novčana kazna od 3.000 eura zbog neplaćanja zamjenjuje kaznom zatvora u trajanju od četiri mjeseca.

M.V.P.




Osuđen zbog povrede ugleda manjinskog naroda
Presudu Uskokoviću u martu 2015. godine izrekla je tadašnja sudija Osnovnog suda u Podgorici Jelena Perović. Ona je u obrazloženju odluke navela da je tokom postupka na nesumnjin način utvrđena Uskokovićeva krivca, odnosno da je kao glavni urednik tabloida „Informer“ dozvolio da u oktobru 2014. godine bude objavljen sadržaj koji je uvredljiv za pripadnike albanske manjine u Crnoj Gori.

– Okrivljeni je kao odgovorni urednik dozvolio da bude objavljen omalovažavajući naslov, nadnaslov i tekst kojim je javno povrijedio ugled albanskog manjinskog naroda – navela je Perovićeva u obrazloženju presude, uz zaključak da je Uskoković na taj način javno izložio poruzi manjinski narod.

Prema ocjeni suda, navodi iz naslova, nadnaslova i teksta u kojima je, između ostalog, navedeno „šiptarska svinjarija”, „Albanci orgijali u Crnoj Gori”, „Albanci načisto poludjeli”, „Šiptari nastavljaju da lupetaju glupost”, „bolest mozga”, vrijeđaju albanski narod, a bili bi uvredljivi i za bilo koga drugog na koga bi se te riječi odnosile.

– O spornim dešavanjima mogli su da izvještavaju na drugi način, a izabrali su omalovažavajući – konstatovala je tada sudija Jelena Perović.

Komentari

Komentari se objavljuju bez zadrške.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj će biti izbrisan u najkraćem roku čim bude primijećen ili prijavljen, a autori spornog komentara rizikuju da budu prijavljeni nadležnim institucijama.

Prijavite neprikladan komentar našem MODERATORU.

Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem Ombudsmanu.

Najčitanije danas

INFO

Zaštitnika prava čitalaca Dan-a

OMBUDSMAN

kontakt:

ombudsman@dan.co.me

fax:

+382 20 481 505

Pogledajte POSLOVNIK

Pratite rad OMBUDSMANA

Pogledajte IZVJEŠTAJE

Karikatura DAN-a
Karikatura
Pogledaj sve karikature >>>

Najčitanije - 7 dana


 

Prognoza dana

 



 

Developed by Beli&Boris - (c) 2005 "Dan"