Roditelji učenika drugog razreda odjeljenja E 5 Srednje mješovite škole „Mladost” u Tivtu istakli su da su njihova djeca tokom čitave školske godine bila izložena psihičkoj torturi od strane profesorice
Ž.
L. zbog načina rada, kriterijuma za ocjenjivanje i ignorisanja uprave škole. Roditelji u dopisu ističu da isključivu odgovornost za ovakav mobing učenika i flagrantno kršenje njihovih prava snosi direktorica škole
Jovanka Vujačić koja, iako ima ingerencije, osnovu i obavezu, nije preduzela nijednu ozbiljnu mjeru da riješi problem i spriječi samovolju i iživljavanje profesorice nad djecom, roditeljima i kolegama, koje traju 25 godina.
– Profesorica o koj je riječ, između ostalog, predaje osnove elektrotehnike u drugom E 5 odjeljenju, koje pohađa 29 učenika, a naši napori da djeci kojoj predaje vratimo samopouzdanje i obezbijedimo minimum znanja iz predmeta ključnog za obrazovanje koje su izabrali traje devet mjeseci, od prvog testa na kome je bilo 85 odsto jedinica. Iako je test po zakonu morao biti poništen, to nije učinjeno ni od strane profesorice, ni aktiva profesora, ni direktorice. Slično je bilo i sa drugim testom – 71,4 odsto jedinica, i trećim testom – 76,7 odsto jedinica, kao i na pismenom – 58,6 procenata jedinica. Oni takođe nijesu poništeni, pa je na kraju prvog klasifikacionog perioda 21 učenik ovog odjeljenja imao negativnu ocjenu, a srednja ocjena iz osnova elektrotehnike je bila 1, 34. Iako smo pokušali da riješimo problem na roditeljskom sastanku sa razrednim starješinom (kome je Ž.L. odbila da prisustvuje) i direktoricom, koja je bila u obavezi da reaguje, ništa nije učinjeno. Umjesto da ispita način rada i pokrene disciplinski postupak zbog kršenja zakona, jedino što je preduzela direktorica je organizovanje dopunske nastave, (kod iste profesorice), čiji je rezultat bio skoro sto odsto jedinica na prvom sledećem testu – navodi se u saopštenju roditelja, koje su potpisale
Dragana Vlaović i
Olga Marisavljević.
Roditelji tvrde da su od tog trenutka više puta prijavljivali slučaj Ministarstvu prosvjete, Prosvjetnoj inspekciji, Centru za srednje stručno obrazovanje i Zaštitniku ljudskih prava i sloboda.
– Centar za stručno obrazovanje imenovao je tročlanu komisiju koja je 28. i 29. januara obavila vanrednu evaluaciju rada profesorica sačinivši opširan izvještaj u kome se konstantuju brojni propusti i prekršaji i daju preporuke za njihovo otklanjanje i pravilan način rada i ocjenjivanja. Izvještaj je dostavljen Ministarstvu prosvjete, Prosvjetnoj inspekciji i direktorici škole na dalje postupanje, ali je reakcija izostala. Zamjenica zaštitnika ljudskih prava i sloboda
Snežana Mijušković je početkom aprila zaključila da je pritužba Dragane Vlaović opravdana, ističući da „postupanjem nastavnice Ž.L., koje nije u skladu sa ciljevima obrazovanja i dobrom pedagoškom praksom, učenicima nije obezbijeđena kvalitetna nastava i da je dovedeno u pitanje njihovo pravo na obrazovanje”.
Roditelji navode da su krajem prvog polugodišta od direktorice dobili obećanje da prof. Ž.L. neće predavati osnove elektrotehnike u E 5 odjeljenju, čime ih je, kako navode, smišljeno obmanula i produžila njihovu agoniju.
– Većina roditelja plaća privatne časove kod profesora elektrotehnike, a ne mogu da dobiju prelaznu ocjenu. Neposredno nakon vanredne evaluacije, profesorica je 20. februara otvorila bolovanje i za to vrijeme bila zaštićena od bilo kakvih konsekvenci, a zamijenila je druga profesorica, koja se trudila da „popravi štetu” – tvrdi u saopštenju ogorčeni roditelji.
K.M. – D.B.
Osam jedinica na kraju školske godineDirektorica Srednje mješovite škole „Mladost” iz Tivta
Jovanka Vujačić kazala je za „Dan” da će postepeno unapređivati nastavni proces kod pomenute profesorice i ispoštovati preporuke Centra za stručno obrazovanje.
– Ocjene za ovu godinu u tom odjeljenju su svedene i slične su prosječnom broju negativnih ocjena u pojedinim drugim odjeljenjima. Tačnije, osam negativnih ocjena na skoro 30 učenika ukazuje na oštrije, ali ne nedostižne kriterijume. Primijenićemo od naredne godine i preporuke Centra za stručno obrazovanje u vezi sa ovim predmetom, a dio je već primijenjen. Dakle, u ovom momentu ne vidimo razlog da se medijski vrši pritisak na školu. Dok god nema preko polovine negativnih ocjena, a sada smo daleko od toga, dozvolićete da nastavnik, a ne javnost, formira kriterijume za ocjenjivanje učenika – navodi Vujačićeva.