Klub odbornika Demokrata dostavio je primjedbe na radnu verziju statuta Glavnog grada uz ocjenu da je član koji predviđa da „odluku o pribavljanju imovine u okviru za to namjenski planiranih sredstava u budžetu Glavnog grada donosi gradonačelnik” u suprotnosti sa Zakonom o lokalnoj samoupravi i Zakonom o državnoj imovini.
Oni su objasnili da je Zakonom o lokalnoj samoupravi propisano da opština ima imovinu koju čine nepokretne i pokretne stvari, novčana sredstva, hartije od vrijednosti i druga imovinska prava. Ovaj zakon propisuje da Skupština raspolaže nepokretnom imovinom, osim u slučajevima otuđenja imovinskih prava na nepokretnostima neposrednom pogodbom, utvrđenim zakonom kojim se uređuje državna imovina. Takođe, ovim zakonom je predviđeno da predsjednik opštine odlučuje o otuđenju imovinskih prava na nepokretnostima neposrednom pogodbom, u skladu sa zakonom kojim se uređuje državna imovina.
Demokrate su ukazale da je Zakonom o državnoj imovini, između ostalog propisano da nepokretnostima i pokretnim stvarima i drugim dobrima u državnoj imovini, na kojima određena svojinska ovlašćenja vrši opština, raspolaže nadležni organ opštine, u skladu sa zakonom i statutom. Takođe, ovim zakonom je predviđeno da o raspolaganju i korišćenju pokretnih stvari i drugih dobara manje vrijednosti, izuzev davanja poklona, odlučuje starješina koji rukovodi državnim organom, kao i da organ određen statutom opštine, odnosno lice koje rukovodi javnom službom koja tu stvar koristi.
–Iz ovih zakonskih odredbi proističe da su ovlašćenja gradonačelnika Glavnog grada u pogledu raspolaganja nepokretnom imovinom opštine ograničena na njegovo pravo da odlučuje o otuđenju imovinskih prava na nepokretnostima neposrednom pogodbom, u skladu sa zakonom kojim se uređuje državna imovina. Riječ je o prodaji stvari i drugih dobara u slučajevima preciziranim odredbama člana 40 stav 2 tačka 1, 2, 3 i 4 Zakona o državnoj imovini. Dakle, gradonačelnik Glavnog grada ne bi mogao imati ovlašćenje da odlučuje o pribavljanju nepokretne imovine, niti da prodaje nepokretnu imovinu opštine javnih nadmetanjem ili na osnovu prikupljanja ponuda. Takođe, proizilazi da je Glavni grad ovlašćen da statutom odredi nadležnost gradonačelnika Glavnog grada za donošenje odluke o raspolaganju i korišćenju pokretnih stvari u svojini Glavnog grada. Izraz „pribavljanje imovine” ne poznaje Zakon o lokalnoj samoupravi, niti Zakon o državnoj imovini pri čemu je više nego jasno da pojam „pribavljanja imovine” ne može, po prirodi stvari, podrazumijevati prodaju imovine. Zbog toga smatramo da je odredbe člana 28 stav 4 radne verzije statuta, neophodno na precizan način usaglasiti sa odredbama Zakona o lokalnoj samoupravi i Zakona o državnoj imovini, i s tim u vezi izvršiti i odgovarajuće usaglašavanje – piše u dopisu koji su komisiji za izradu statuta Glavnog grada uputili Vladimir Čađenović i Štjefan Camaj, odbornici Demokrata.
N.S.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.