U kurikulumima obrazovih institucija neophodno je uvrstiti teme koje se odnose na ljudska i prava osoba sa invaliditetom (OSI) i približiti njihov značaj učenicima u najranijem uzrastu, u cilju prevencije eventualne diskriminacije, ocijenjeno je na javnoj debati „Ljudska prava osoba s invaliditetom u obrazovnim kurikulumima”, koju je organizovalo Udruženje mladih sa hendikepom.
Programska menadžerka u Udruženja
Anđela Radovanović poručila je da poštovanje ljudskih prava i njihovo podučavanje treba da bude sastavni dio obrazovnog sistema i da predstavlja okosnicu razvoja društva. Ona je kazala da, iako se ulažu napori u otklanjanju prepreka za OSI na fakultetima, ta populacija nema potpuni pristup obrazovnim institucijama.
– Na mnogim fakultetima i dalje su nepristupačne katedre ili table granica koju mnoge OSI ne mogu da dosegnu, uprkos znanju i kvalitetu. I dalje u rečnicima uz riječi kojima se opisuju OSI stoje odrednice o nesposobnosti, onesposobljenosti ili nemogućnosti. I dalje u knjigama postoje termini, poput „retardiranosti, ometenosti, smetnji”, a budući nastavnici kroz psihološke predmete uče i o „defektnoj djeci” – navela je ona.
Konzul Njemačke u Podgorici
Ursula Romerrskirchen kazala je da inkluzija u svakoj prilici društvo čini pravednijim i humanijim.
A.O.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.