Ilustracija / Shutterstock
29/03/2024 u 21:56 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Razbijena ruska propagandna mreža koja je plaćala evropske političare

Nekoliko zvaničnika iz Evrope tvrdi da je razbijena ruska propagandna mreža koja je širila antiukrajinske stavove i plaćala pojedine evropske političare.

Istražitelji tvrde da je mreža političare plaćala putem popularnog sajta Glas Evrope.

Poljska i Češka kažu da su željeli da utiču na evropsku politiku.

Glas Evrope nije odgovorio na Bi-Bi-Sijev zahtjev za komentar.

Pozivajući se na obavještajne izvore, češki mediji pišu da je Glas Evrope plaćao njemačke, francuske, poljske, belgijske, holandske i mađarske političare kako bi uticali na ishod predstojećih izbora za Evropski parlament.

Njemački Špigeg navodi da se novac dostavljao lično na tajnim sastancima u Pragu ili posredstvom kriptomjenjačnica.

Češka tvrdi da iza mreže stoji Viktor Medvečuk, proruski oligarh iz Ukrajine.

On je uhapšen u Ukrajini, neposredno pošto je Moskva izvršila invaziju na Kijev.

Kasnije je sa 50 ratnih zarobljenika prebačen u Rusiju, u zamjenu za 215 Ukrajinaca.

Češle vlasti vjeruju da je sa mrežom povezan i Artjom Marčevski, koji je vodio biznis na dnevnom nivou.

Obojica su pod sankcijama Praga.

Poljska obavještajna agencija obavijestila je da sprovela istraživanja u Varšavi i Tihom regionu, zaplijenivši 48.500 eura i 36.000 dolara.

- Novcem iz Moskve su se plaćali neki politički akteri kako bi širili rusku propagandu - navodi se u saopštenju poljske Narodne banke (BIS).

Kako dodaju riječ je o "milionima" čeških kruna (desetine hiljada eura).

Navodna propagandna mreža "imala je za cilj da sprovodi aktivnosti protiv teritorijalnog integriteta, suvereniteta i nezavisnosti Ukrajine", saopštio je BIS.

Političari koji su učestvovali u tom procesu nisu za sada imenovani.

Aleksandar De Kru, belgijski premijer kaže da su među njima članovi Evropskog parlamenta.

- Doznalo se da se Rusija obratila evropskim poslanicima i platila im da promovišu njenu propagandu - rekao je De Kru kolegama u parlamentu.

Vebsajt Glasa Evrope od četvrtka 28. marta nije u funkciji.

Arhivirana verzija njegove početne strane pokazuje nekoliko članaka koji naglašavaju unutrašnje podjele u evropskim zemljama i izražavaju skepticizam u pogledu podrške Ukrajini.

"Protest u Pragu: Glas ljudi protiv korupcije, vojna podrška Ukrajini i vladi" i "Ukrajinska vojska se suočava sa sve većim nedostatkom trupa usred tekućih izazova" - samo su neki od naslova.

Sajt je na Iksu pratilo više od 180.000 ljudi.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
19. jun 2024 09:04