Miodrag Lekicć / FOTO - LAZAR RUZIC
26/02/2024 u 14:50 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
StoryEditor

Miodrag Lekić na sudu dobio beogradski "Danas"

Kaže da osim demanta i javnih objašnjenja do sada nije nikada tužio sudu neki medij

Predsjednik Demosa i nekadašnji šef crnogorske diplomatije Miodrag Lekić dobio je na sudu list "Danas" u Beogradu zbog povrede časti i ugleda. Lekić je tužio list "Danas" zbog članka iz septembra prošle godine, kada je predložen za mandatara za sastav nove vlade u Crnoj Gori.

Kako pojašnjava, u članku su navedene tvrdnje kako pokret koji vodi finansira Rusija i kako je samo “par puta pozivan na fakultet da govori na određene teme”. 

Na društvenoj mreži Fejsbuk napisao je da je dobio presudu. 

- Opunomoćeni advokati su me obavijestili da su primili presudu nadležnog suda u Beogradu kojom je u osnovi usvojen tužbeni zahtjev koji sam podnio sudu 2022. godine protiv osnivača medija "Danas.rs“. Presudom se obavezuje prvotuženi “Dan Graf doo” iz Beograda da tužiocu na ime naknade nematerijalne štete zbog povreda ugleda i časti isplate određeni novčani iznos. Tuženom Dragoljubu Petroviću, glavnom uredniku lista “Danas”, nalaže se da u roku od 15 dana od prijema presude ukloni sporni tekst sa sajta “Danas.rs - naveo je Lekić. 

Takođe, tuženi Petrović je obavezan da objavi uvod i izreku presude, o svom trošku, bez komentara, na sajtu “Danas.rs”, pojasnio je Lekić. 

- Pokušavao sam da izbjegnem lična uvlačenja u nedostojne dijaloge, još manje u baruštine politikantsko-medijskog beščašća. Naravno da nijesam propustio da ponovim, pa i na ovom sudskom ročištu svoje uvjerenje, pa i zalaganje u svom skromnom javnom djelovanju, za slobodu i autonomnost medija. Ali i za postulat medijske kulture koji podrazumjeva i poštovanje ukupnih standarda u novinarstvu gdje je početna premisa povezanost javnih navoda s istinom - sve to kao tekovine usvojene i pravno definisane u demokratskim i civilizovanim društvima - napisao je, između ostalog, Lekić. 

Kaže da osim demanta i javnih objašnjenja nije nikada tužio sudu neki medij uprkos ponekad grubim difamacijama, pa i onim koje su naručene s određenom političkom funkcijom.

- Nisam tražio sudsku satisfakciju ni povodom crnogorskog izdanja lista “Informer”, koji su, po opštem mišljenju, Đukanovićeve službe uvezle u Crnu Goru i gdje sam nerijetko bio predmet obrade. Govorim o mediju koji je u vulgarnom pamfletizmu i klevetama protiv kritičara plutokratskog režima u Crnoj Gori prevazišao slične tabloidne tvorevine i crnogorske medijske punktove pod kontrolom istog režima. Možda ni desetak neistina o mojoj malenkosti u članku “Danasa” koji sam mogao doživjeti kao prizemni pamfletizam s elemetima klevetanja nisu zasluživali pažnju. Uostalom vrlo brzo sam javno ofirao i demantovao bujice neistina, jednu po jednu, iz pomenutog članka. Ni jedan drugi mogući utisak me nije morao pretjerano zanimati. Naime, hipoteza da su opet krugovi oko vođe mafiokratskog sistema u Crnoj Gori, ovoga puta s njihovom novom političkom kartom međunarodnih pravednika, a iz razloga političkog trenutka koji je bio aktuelizovan temom formiranja 44. vlade i mojim nastojanjema da je eventualno sastavim na bazi demokratskih pravila i bez uticaja sa strane - podstakli na neki način objavljivanje teksta. Dakle pretpostavka, da im je bilo neprijatno da ovako ogoljene, bestidne neistine objave u Crnoj Gori, gdje se ipak svi prilično poznajemo - kazao je Lekić.

Smatrao je da bi u nastalim okolnostima bilo fer da list “Danas” svoje, "agresivne, optužujuće, iznad svega netačne navode, dokaže javno - ako to ne želi, onda da dobije priliku na sudu".

- Od deset neistina izdvajam dvije “tvrdnje” beogradskog lista. Dakle, data je šansa “Danasu” da na sudu ozbiljnim argumentima i činjenicima objasni kako “pokret koji vodim finansira Rusija”. Pretpostavljam da nije sporno da kada vas neko dovede u vezu s nelegalnim finansiranjem, još iz inostranstva, pa i u ratnim uslovima, bez nekog ozbiljnog dokaza to već rizikuje da zvuči kao prljavo denunciranje, blaćenje i klevetanje. Uzgred i podrazumijevajuce - nemam nikakave koristi, dakle ni finansijske ni od Rusije, ni od Ukrajne, niti nekog trećeg, bilo koga ko ima veze sa ratom dvije zemlje".  Data je prilika listu “Danas” i da objasni kako sam to sa samo “par puta pozivan na fakultet da govorim na određene teme”, kako tvrdi autor u članku - uspio da na rimskom univerzitetu deset godina na osnovu zakonskih ugovora predajem studentima predmete “Tehnike međunarodnog pregovaranja”, “Međunarodni odnosi” i “Diplomatija”. Da sam iz tih predmeta ispitivao, davao ocjene studentima, bio mentor za oko 80 magistraskih radova, sarađujući i objavljivljujući tekstove u stručnim, uglednim italijanskim časopisima s tematikom međunarodnih odnosa, što je sve lako provjerljivo - kaže Lekić. 

Navodi da “Danas” nije mogao dokazati svoje neistine, da su materijalni dokazi govorili suprotno, što je bio i predmet sudske pažnje.

- I dalje sam sklon mišljenju da sakupljanje tabloidnog perja može biti uzaludan posao. Ali da možda ne treba žaliti za utrošenim vremenom kako bi se utvrđivanjem materijalnih činjenica, pa i na sudu, zatražila lična satisfakcija, zapravo odbrana od agresivnih kleveta i difamacija. Nekada prezir kao odgovor na uličarski govor nije dovoljan - istakao je Lekić. 

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
13. april 2024 03:21