Dnevna štampa Marketing Redakcija Kontakt
Za izmišljeno podmićivanje Đurđine dao 40.000 eura * Odsad s Milom samo napismeno * Osmoricu Pljevljaka terete za pokolj u Čajniču * Policija tukla mirne demonstrante * Za izmišljeno podmićivanje Đurđine dao 40.000 eura * Putin zasukao rukave da obezbijedi mir * Majmunska posla ili evolucija
ISSN 1800-6299
  Izdanje: 25-02-2016

Porudzbenica
Rubrike
Pogledajte

Strip Dana

Strip

Riječ Dana
N/A:
N/A

Vic Dana :)

N/A







Arhiva
Dan:
Mjesec:
God:

Razno
Uclani se

Povodi - datum: 2016-02-20 ISTRAŽIVANJE CANU POKAZALO DA SU GIMNAZIJALCI NEZADOVOLJNI UDŽBENICIMA I NASTAVNICIMA Za nastavu informatike fali 5.000 računara
Dan - novi portal
Ve­ći­na na­stav­ni­ka pr­vih raz­re­da u cr­no­gor­skim gim­na­zi­ja­ma sma­tra da broj ča­so­va in­for­ma­ti­ke ni­je uskla­đen za pred­vi­đe­nim obi­mom pro­gra­ma ni­ti sa uslo­vi­ma za re­a­li­za­ci­ju, po­ka­za­lo je is­tra­ži­va­nje Cr­no­gor­ske aka­de­mi­je na­u­ka i umjet­no­sti (CA­NU). Re­zul­ta­ti nji­ho­vog is­tra­ži­va­nja po­ka­zu­ju da po­lo­vi­na uče­ni­ka svih gim­na­zi­ja sma­tra da ne­ma grup­nog ra­da na ča­so­vi­ma i da svi do­bi­ja­ju iste za­dat­ke, bez ob­zi­ra na spo­sob­no­sti, dok ve­ći­na njih na­vo­di da ne­ma­ju mo­guć­nost da ko­ri­ste do­dat­nu li­te­ra­tu­ru i struč­ne ča­so­pi­se i da su udž­be­ni­ci ne­u­­po­tre­blji­vi. CA­NU je pred­sta­vio is­tra­ži­va­nje u gim­na­zi­ja­ma o po­lo­ža­ju i iz­u­ča­va­nju in­for­ma­ti­ke u obra­zov­nom si­ste­mu Cr­ne Go­re. Pre­ma nje­mu, sko­ro sva­ki dru­gi uče­nik vo­lio bi da ima vi­še ča­so­va in­for­ma­ti­ke, sa čim se sla­žu i ro­di­te­lji i pro­fe­so­ri i upra­ve ško­la jer sma­tra­ju da je taj pred­met va­žan za na­sta­vak obra­zo­va­nja.
– Upit­nik iz in­for­ma­ti­ke po­pu­nja­vao je 941 uče­nik pr­vog raz­re­da gim­na­zi­je, od ko­jih je 38,9 od­sto njih ima­lo od­lič­nu ocje­nu iz in­for­ma­ti­ke na po­lu­go­di­štu. Njih 15,6 od­sto iz­ja­sni­lo se da im je naj­če­šće do­sad­no na ča­so­vi­ma in­for­ma­ti­ke, dok je sva­ki pe­ti uče­nik od­go­vo­rio da se osje­ća opu­šte­no. Do­sa­da je vje­ro­vat­no po­sle­di­ca to­ga što do­bi­ja­ju ma­lo za­da­ta­ka ko­ji se od­no­se na si­tu­a­ci­je iz sva­ko­dnev­nog ži­vo­ta – is­ti­ču iz CA­NU.
CA­NU pred­la­že da je za za una­pre­đe­nje sta­nja po­treb­no hit­no po­če­ti sa ob­na­vlja­njem škol­ske ra­ču­nar­ske in­fra­struk­tu­re.
– Po­treb­na je na­bav­ka iz­me­đu 4.000 i 5.000 ra­ču­na­ra, sa do­dat­nom obu­kom na­stav­ni­ka (54,7 od­sto an­ke­ti­ra­nih iz upra­va ško­la sma­tra da je struč­na ospo­so­blje­nost na­stav­ni­ka in­for­ma­ti­ke sla­ba ili ve­o­ma sla­ba) i ino­vi­ra­njem na­stav­nih pla­no­va sa po­ve­ća­njem bro­ja ča­so­va što po­dr­ža­va­ju uče­ni­ci, na­stav­ni­ci i ro­di­te­lji. Tre­ba raz­mo­tri­ti i mo­guć­nost in­kor­po­ra­ci­je in­for­ma­tič­kih sa­dr­ža­ja u osta­le pred­met­ne pro­gra­me– sma­tra­ju u CA­NU.
Ka­ko ka­žu, is­tra­ži­va­nje je po­ka­za­lo da na­stav­ni­ci sma­tra­ju da im je ve­o­ma va­žno da uče­ni­ci mo­gu pri­mje­nji­va­ti to što na­u­če iz nji­ho­vog pred­me­ta, dok uče­ni­ci ka­žu da na­stav­ni­ci vr­lo ri­jet­ko po­ve­zu­ju sa­dr­ža­je sa sva­ko­dnev­nim is­ku­stvi­ma, iako je to je­dan od va­žni­jih op­štih ci­lje­va pred­me­ta.
– In­for­ma­ti­ka je po­se­ban pred­met u še­stom raz­re­du sa fon­dom od dva ča­sa ne­djelj­no. Po­red ovog oba­ve­znog pred­me­ta, u osnov­nim ško­la­ma nu­de se za iz­u­ča­va­nje i če­ti­ri iz­bor­na pred­me­ta: ra­ču­nar­ska ob­ra­da i di­zajn tek­sta, iz­ra­da gra­fi­ke i ob­ra­da sli­ke i fo­to­gra­fi­je, iz­ra­da mul­ti­me­di­jal­nih slajd pre­zen­ta­ci­ja i uvod u pro­gra­mi­ra­nje. U gim­na­zi­ja­ma po­red pred­me­ta in­for­ma­ti­ka u pr­vom raz­re­du, po­nu­đe­ni su iz­bor­ni pred­me­ti po­slov­na in­for­ma­ti­ka, ra­ču­nar­ske i veb-pre­zen­ta­ci­je za uče­ni­ke dru­gog i tre­ćeg raz­re­da, ko­ji su re­la­tiv­no po­pu­lar­ni, i al­go­rit­mi i pro­gra­mi­ra­nje za uče­ni­ke tre­ćeg i če­tvr­tog raz­re­da, ko­ji se nu­di u pa­ke­tu sa dru­gim iz­bor­nim pred­me­tom i prak­tič­no se ne re­a­li­zu­je – na­vo­de iz te na­uč­ne in­sti­tu­ci­je.
D.B.


I predavači kritikuju knjige

Is­tra­ži­va­nje CA­NU po­ka­za­lo je da i na­stav­ni­ci sma­tra­ju da bi udž­be­ni­ci za in­for­ma­ti­ku tre­ba­lo u ve­ćoj mje­ri da bu­du uskla­đe­ni sa ci­lje­vi­ma pro­gra­ma.
– Iz­ja­sni­li su se da knji­ge iz ko­jih se obra­zu­ju dje­ca tre­ba da pod­sti­ču kri­tič­ko mi­šlje­nje i sa­mo­stal­no uče­nje i da bi se po­sti­gao bo­lji od­nos te­o­rij­skih i prak­tič­nih zna­nja – na­vo­di se u sa­op­šte­nju CA­NU.

Komentari

Komentari se objavljuju sa zadrškom.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.

Prijavite neprikladan komentar našem MODERATORU.

Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem Ombudsmanu.

Dan - novi portal
Predaja pomena on-line

Najčitanije danas

INFO

Cjenovnik i pravila o medijskom predstavljanju u toku kampanje za izbore za odbornike u SO Herceg Novi koji će biti održani 9. maja 2021.godine.

Pravila lokalni
Jumedia Mont d.o.o.

Cjenovnik - Radio D

Pravila o medijskom predstavljanju

Pravila lokalni
M.D.COMPANY d.o.o.

Cjenovnik - Radio D+

INFO

Zaštitnika prava čitalaca Dan-a

OMBUDSMAN

kontakt:

ombudsman@dan.co.me

fax:

+382 20 481 505

Pogledajte POSLOVNIK

Pratite rad OMBUDSMANA

Pogledajte IZVJEŠTAJE

Karikatura DAN-a
Karikatura
Pogledaj sve karikature >>>

Najčitanije - 7 dana


 

Prognoza dana

 



 

Developed by Beli&Boris - (c) 2005 "Dan"