Većina nastavnika prvih razreda u crnogorskim gimnazijama smatra da broj časova informatike nije usklađen za predviđenim obimom programa niti sa uslovima za realizaciju, pokazalo je istraživanje Crnogorske akademije nauka i umjetnosti (CANU). Rezultati njihovog istraživanja pokazuju da polovina učenika svih gimnazija smatra da nema grupnog rada na časovima i da svi dobijaju iste zadatke, bez obzira na sposobnosti, dok većina njih navodi da nemaju mogućnost da koriste dodatnu literaturu i stručne časopise i da su udžbenici neupotrebljivi. CANU je predstavio istraživanje u gimnazijama o položaju i izučavanju informatike u obrazovnom sistemu Crne Gore. Prema njemu, skoro svaki drugi učenik volio bi da ima više časova informatike, sa čim se slažu i roditelji i profesori i uprave škola jer smatraju da je taj predmet važan za nastavak obrazovanja.
– Upitnik iz informatike popunjavao je 941 učenik prvog razreda gimnazije, od kojih je 38,9 odsto njih imalo odličnu ocjenu iz informatike na polugodištu. Njih 15,6 odsto izjasnilo se da im je najčešće dosadno na časovima informatike, dok je svaki peti učenik odgovorio da se osjeća opušteno. Dosada je vjerovatno posledica toga što dobijaju malo zadataka koji se odnose na situacije iz svakodnevnog života – ističu iz CANU.
CANU predlaže da je za za unapređenje stanja potrebno hitno početi sa obnavljanjem školske računarske infrastrukture.
– Potrebna je nabavka između 4.000 i 5.000 računara, sa dodatnom obukom nastavnika (54,7 odsto anketiranih iz uprava škola smatra da je stručna osposobljenost nastavnika informatike slaba ili veoma slaba) i inoviranjem nastavnih planova sa povećanjem broja časova što podržavaju učenici, nastavnici i roditelji. Treba razmotriti i mogućnost inkorporacije informatičkih sadržaja u ostale predmetne programe– smatraju u CANU.
Kako kažu, istraživanje je pokazalo da nastavnici smatraju da im je veoma važno da učenici mogu primjenjivati to što nauče iz njihovog predmeta, dok učenici kažu da nastavnici vrlo rijetko povezuju sadržaje sa svakodnevnim iskustvima, iako je to jedan od važnijih opštih ciljeva predmeta.
– Informatika je poseban predmet u šestom razredu sa fondom od dva časa nedjeljno. Pored ovog obaveznog predmeta, u osnovnim školama nude se za izučavanje i četiri izborna predmeta: računarska obrada i dizajn teksta, izrada grafike i obrada slike i fotografije, izrada multimedijalnih slajd prezentacija i uvod u programiranje. U gimnazijama pored predmeta informatika u prvom razredu, ponuđeni su izborni predmeti poslovna informatika, računarske i veb-prezentacije za učenike drugog i trećeg razreda, koji su relativno popularni, i algoritmi i programiranje za učenike trećeg i četvrtog razreda, koji se nudi u paketu sa drugim izbornim predmetom i praktično se ne realizuje – navode iz te naučne institucije.
D.B.
I predavači kritikuju knjige
Istraživanje CANU pokazalo je da i nastavnici smatraju da bi udžbenici za informatiku trebalo u većoj mjeri da budu usklađeni sa ciljevima programa.
– Izjasnili su se da knjige iz kojih se obrazuju djeca treba da podstiču kritičko mišljenje i samostalno učenje i da bi se postigao bolji odnos teorijskih i praktičnih znanja – navodi se u saopštenju CANU.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.