/ - FOTO: SRĐA BOLJEVIĆ
i na telegram kanalu
StoryEditor

(VIDEO/FOTO) Porfirije: Ovdje je rodno mjesto svih pravoslavnih Srba

Povodom deset godina od osvećenja Sabornog hrama Hristovog vaskrsenja u Podgorici, održana je liturgija koju je služio patrijarh srpski Porfirije uz više arhijereja Srpske pravoslavne crkve. Liturgiji su prisustvovali Vladimir Joković, Dragoslav Sćekić, Dejan Vukšić, Miomir Vojinović,  Marko Kovačević, Jelena Borovinić Bojović, Milan Knežević, Andrija Mandić, Danilo Šaranović.

- Ovaj hram je duša grada Podgorice. Što smo sabravši se projavili i projavljujemo ko smo i šta smo, porojavljujemo da smo narod pravoslavne vjere, a isto tako potvrđujemo da je pravoslavna vjera naš kontekst života i postojanja, stvaralaštva, izgrađivanja duhovne kulture, što je to prostor koji je oblikovao naš narod i kroz istoriju vodio. Srpski narod je mnogo vjekova živio bez bilo kakve svoje države, ali nijednog trenutka ije odustao od sebe, od onoga što jeste, od svog identiteta. Nikada nije napustio svoju pravoslavnu vjeru i crkvu i ona ga je vodila, čuvala i sačuvala do naših danat- naveo je Porfirije.

Rekao je da je "u Podgorici, u Crnoj Gori naš korijen".

- Ovo je naše rodno mjesto, rodno mjesto svih pravoslavnih Srba gdje god da se nalaze. Jer ovdje se rodio Stefan Nemanja, srpski župan, otac svetoga Save kormirala broda naše crkve. Znamo isto tako da govorimo najdivnijim srpskim jezikom velikog Njegoša i jezikom Stefana Ljubiše i srpskim jezikom Marka Milajnbova- rekao je Porfirije.

Mitropolit crnogorsko-primorski Joanikije u obraćanju patrijarhu i vjerujućem narodu sinoć je tokom dočeka kazao da Porfirije svojim "sveštenim koracima donosi mir".

- FOTO: SRđA BOLJEVIć

- Kao što ste donijeli mir Mitropoliji crnogorsko-primorskoj prije dvije godine kada ste radosno objavili da ste izvršili naše ustoličenje u Cetinjskom manastiru. Donijeli ste mir i pravdu Crnoj Gori kada ste sa njenom Vladom potpisali Temeljni ugovor. Taj čin su naše sveštenstvo i blagočestivi narod doživjeli kao zasluženu nagradu i priznanje za njihovu istrajnu borbu radi ostvarenja svojih vjerskih prava i sloboda, a ponajviše radi zaštite svetinja, crkava i manastira Mitropolije crnogorsko-primorske i eparhija Srpske pravoslavne crkve u Crnoj Gori- kazao je mitropolit Joanikije.

Joanikije je naglasio da je patrijarh Porfirije došao da "kruniše punoću naše radosti u proslavi jubileja desetogodišnjice ovog novopodignutog Sabornog hrama Vaskrsenja Hristovog koji je, od njegovog osvećenja, postao izvor radosti i duhovne snage za sve one koji njemu pristupaju".

(FOTO/VIDEO) Patrijarh Porfirije dočekan u Sabornom hramu Vaskrsenja Hristovog

Patrijarh Porfirije i mitropolit Joanikije će danas u 13 časova osveštati kamen temeljac crkve Svetog Save i temelje Pravoslavne gimnazije Sveti Sava, čija izgradnja je počela u podgoričkom naselju Stari aerodrom.

U 19 časova patrijarh Porfirije će posjetiti crkvu Svetog Đorđa pod Goricom, najstarije bogoslužbeno mjesto u Podgorici, gdje je po predanju svetu tajnu krštenja primio Sveti Simeon Mirotočivi.

- FOTO: SRĐA BOLJEVIĆ

Svečana duhovna akademija povodom deset godina od osvećenja Sabornog hrama biće održana u 20 časova na platou ispred Sabornog hrama. Besjedu će održati arhimandrit Metodije, iguman manastira Hilandara.

Predsjednik Crne Gore Jakov Milatović upriličio je juče sastanak i ručak u čast patrijarha srpskog Porfirija koji boravi u našoj zemlji povodom obilježavanja desetogodišnjice osvećenja hrama Hristovog Vaskrsenja u Podgorici. Na ručak su bili pozvani i najviši zvaničnici Vlade i Skupštine, mandatar za sastav nove vlade, predstavnici Glavnog Grada, kao i predstavnici akademske i kulturne zajednice.

- FOTO: SRĐA BOLJEVIĆ

Patrijarh će u naredna dva dana načalstvovati proslavom desetogodišnjice osvećenja Sabornog hrama Hristovog Vaskrsenja u Podgorici.