Iz Centra za građansko obrazovanje (CGO) saopštili su da je skandalozna odluka rukovodstva Univerziteta Crne Gore (UCG) da isključi Prirodno–matematički fakultet iz procesa reformi i pripreme za reakreditaciju. Stručnjak CGO za visoko obrazovanje Mira Popović saopštila je da se odluke Rektorata svode na „ili ćete igrati po našem ili vas neće biti” i da silom transformisan UCG ne može biti istinska akademska institucija. „Dan” je prošle sedmice objavio da je rektor Radmila Vojvodić izostavila PMF iz poslednje faze procesa reakreditacije UCG (potvrda standarda kvaliteta studijskih programa), pošto im nije dostavio formulare za reformu modela studija i nije ih pozvao na prošireni rektorski kolegijum 10. juna, na kojem se diskutovalo o uvođenju modela 3+2+3 (osnovne, magistarske i doktorske). Zbog zaustavljanja procesa reakreditacije, što je uslov za opstanak fakulteta, uprava PMF-a obratila se rektoru Radmili Vojvodić dopisom, u koji je „Dan” imao uvid, u kojem ističu da iskazuju protest zbog svojevrsnog bojkotovanja i ignorisanja te ustanove, vezano za proces reakreditacije UCG.
Popovićeva ističe da će Rektorat prekršiti Zakon o visokom obrazovanju i nacionalnom okviru kvalifikacija i Statuta UCG, ukoliko uvede model 3+2+3.
– Primjer PMF je ilustrativan jer ogoljava stvarni demokratski i akademski kapacitet rukovodstva UCG, odnosno jasno ukazuje da je svaka rasprava o ovom pitanju na UCG nepoželjna ili unaprijed režirana tako da vodi ka pukom odobravanju modela na kojem insistira rukovodstvo UCG, čak i kad se suoči s veoma ozbiljnom kontraargumentacijom. Postavlja se i pitanje: koji interesi vode rukovodstvo UCG kada svjesno dovodi u pitanje opstanak bilo koje fakultetske jedinice, a posebno onih smjerova koji su održivi i čiji su kadrovi traženi na tržištu rada, ističe Popovićeva.
Ona kaže da je osim kršenja niza zakona, upitno da li će unazaditi zapošljivost kadra koji će se produkovati po novom sistemu.
Prinudno uvođenje modela studiranja 3+2+3 na UCG ne može biti pravdano redovnim procesom reakreditacije. To nije ni zahtjev koji se uspostavlja kroz reakreditaciju, niti u samoj Evropskoj uniji to postoji kao jedini propisani model. Preciznije, u evropskom prostoru visokog obrazovanja postoje različiti modeli studiranja po šemama: 3+2+3, 4+1+3, 5+0+3 i nema ničeg spornog da se i Crna Gora opredijeli za više opcija, naročito ako imamo potvrdu tržišta rada odnosno poslodavaca da model 4+1+3 daje traženo obrazovanje, navodi Popovićeva.
Prema njenim riječima, rukovodstvo UCG do sada javnosti nije saopštilo dovoljno argumentovano zašto radikalno mijenja postojeći model studija.
– Sve to prate brojne nelogičnosti i dileme je li ispoštovana istinska volja vijeća svih fakultetskih jedinica UCG-a, da li je na njih vršen pritisak, zašto se studenti putem javnih debata nijesu izjašnjavali o ovom pitanju, na osnovu kojih analiza tržišta rada se došlo do tog novog rješenja. Umjesto dijaloga, imamo osvetnički pristup prema onima koji se usude dovesti u pitanje ispravnost odluke rukovodstva UCG, što nije nimalo primjereno akademskom prostoru, kaže Popovićeva.
D.B.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.