/ - FOTO: SHUTTERSTOCK
31/01/2023 u 16:03 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Pečurke, sir i jogurt su puni vitamina D: Ojačaće vam kosti i uticaće vam na dobro raspoloženje

Namirnice bogate vitaminom D su i riba i punomasni mliječni proizvodi, zatim goveđa jetra, sojino mlijeko, jegulja i riblje ulje

Vitamin D je veoma značajan nutritivni element, koji jača kosti, utiče na dobro raspoloženje, ali i na zdravlje i funkcionalnost cijelog organizma.

Pored sunca i ishrane, izvor vitamina D su i suplementi, ali ukoliko želite potpuno prirodno da unosite ovaj vitamin trebalo bi da u svoj jelovnik uvrstite namirnice sa sljedećeg spiska, pogotovo u hladnim zimskim danima, kada nam manjka sunca.

Namirnice bogate vitaminom D su uglavnom riba i punomasni mliječni proizvodi, zatim goveđa jetra, sojino mlijeko, jegulja i riblje ulje.

Kako bi se izvukao maksimum iz vitamina D, potrebno je kombinovati ga sa magnezijumom i kalcijumom.

Pečurke

Što su osunčanije, to su pečurke punije vitamina D. Osim ostalih korisnih nutrijenata, jedna pečurka ima od 2 do 5 UI vitamina D.

Takođe, pečurke obezbjeđuju dovoljne količine selena i gvožđa, a bogate su i antioksidantima koji tijelo čiste od slobodnih radikala i oslobađaju od štetnih toksina.

Sir

Od vrste sira zavisi i kalorijska vrijednost koju imaju, a koja načešće dolazi od količine masti. Slično je i sa količinom vitamina D koju sadrži sir. Feta, na primjer, ima manje vitamina D u odnosu na gaudu. Zajedničko im je to što svi sadrže neophodne proteine, minerale i vitamine.

Cijeđena narandža

Čaša cijeđenog soka od narandže bogata je kalcijumom i vitaminom D, ali i mineralima koji jačaju zube i kosti.

image
- FOTO: ILUSTRACIJA

Količina vitamina D iz ceđenog soka narandže pomaže da se lakše apsorbuje i kalcijum koji se u njemu nalazi.

Punomasni jogurt

Pored vitamina D, jogurt sadrži i visok broj različitih minerala, od magnezijuma i kalcijuma do korisnih bakterija i vitamina grupe B.

Osim toga, jogurt je bogat kalijumom, fosforom, jodom i cinkom, kao i vitaminom B5. Iz grupe vitamina B, tu je i vitamin B12 koji čuva nervni sistem.

Samo jedna porcija jogurta sa voćem pomaže mišićima da se oporave poslije treninga, s obzirom na to da je jogurt bogat aminokiselinama i proteinima.

Žumance

Jaja su odličan izvor vitamina A, D, B2, B12, gvožđa, cinka, kalcijuma, magnezijuma i riboflavina.

Žumance je najbogatiji deo jajeta koji osim proteina ima visok sadržaj minerala i vitamina, a naročito vitamina D.

Vitamin D upravo ima ulogu da apsorbuje ostale vitamine koji idu uz njega.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
17. jun 2024 16:37