/ -PIXNIO
29/12/2023 u 18:00 h

Naučnici razvijaju vakcinu za visoki holesterol

Ta inovativna injekcija, koje je trenutno u razvoju, cilja na loš holesterol

Nova vakcina u razvoju cilja na loš holesterol te daje novu nadu u smanjenju kardiovaskularnih bolesti na pristupčan i učinkovit način.

U izradi je revolucionarna vakcina koje nudi potencijalno rješenje za široko rasprostranjeni problem visokog holesterola, koji pogađa gotovo 40 odsto odraslih u SAD-u. Ta inovativna injekcija, koje je trenutno u razvoju, cilja na loš holesterol, posebno lipoproteine niske gustoće (LDL), poznate po tome što uzrokuju začepljenja arterija i povećavaju rizik od moždanog udara, prenosi "Zimo".

U istraživanju naučnika sa Univerziteta u Novom Meksiku i Univerziteta u Kaliforniji, vakcina se fokusira na ključni protein, proprotein konvertazu subtilizin/keksin tipa 9 (PCSK9), povezanu s LDL-ovima. Istraživanje je objavljeno u časopisu "NPJ Vaccines". Vakcina se temelji na neinfektivnoj čestici virusa, samo ljusci virusa, koja se može koristiti za razvoj vakcina protiv raznih problema, pojašnjava molekularni genetičar Brajs Čakerian. Posebni receptori jetre regulišu nivoe LDL-a, ali višak PCSK9 može spriječiti te receptore, dopuštajući više lošeg holesterola u krvotok. Kombinujući male dijelove PCSK9 s neinfektivnom virusnom česticom, naučnici su pokrenuli imunološki odgovor koji neutralizuje navedeni štetni protein.

Rezultati testova na miševima i majmunima pokazali su sposobnost vakcine da smanji loš holesterol u krvi do 30 odsto. Za razliku od trenutnih PCSK9 inhibitora, novo rješenje nudi usporedivu učinkovitost, uz potencijalno nižu cijenu. Čakerian naglašava cilj razvoja tog novog pristupa, koji je jeftiniji i šire primjenjiv. Dok je vakcina spremna za ljude još uvijek u dalekoj budućnosti, dosad dobijeni obećavajući rezultati daju nadu za pristupačniju alternativu, koja traje otprilike godinu dana po dozi. Naučnici su optimistični u pogledu mogućeg uticaja na gotovo 18 miliona života koji se godišnje izgube zbog kardiovaskularnih bolesti.

Nadamo se da ćemo imati vakcinu kod ljudi u sljedećih 10 godina, kaže Čakerian, priznajući time predstojeći opsežan vremenski okvir za eventualno uvođenje te nove injekcije.

S više od decenije razvoja iza sebe, sljedeća faza istraživanja uključuje ispitivanja na ljudima, koja zahtjevaju dodatna istraživanja i finansiranje za potencijalnu revoluciju u kardiovaskularnom zdravlju, prenosi "N1".

28. april 2024 14:31