Нема јединствене формуле / Илустрација
05/05/2021 u 21:19 h
Dan.Dan.
StoryEditor

Да ли је заиста потребно да пијемо осам чаша воде дневно?

Конзумирање велике количина воде неће помоћи у губитку килограма, упозоравају стручњаци

Топло вријеме и дужи дани подстакли су стручњаке да подсете људе да је важно пити довољно воде, а међу савјетима се најчешће може наћи препорука да нам је потребно осам чаша воде дневно, или између литар и по и два литра.

А да ли је то заиста потребно?

Тамара Хју-Батлер са Државног Универзитета Вајн у Детроиту, бави се истраживањем утицаја воде на организам. Она истиче да је вода једна од основних животних потреба, али екстремно је ријетко да људи умру од превише или премало течности. У већини случајева, каже, тијело само реагује и даје вам сигнале да се побринете за њега.

Доласком прољећа појачале су се и рекламе о важности пијења воде. Међутим, то није баш тако, истиче Хју-Батлер за ЦНН.

Индивидуалне потребе за уносом воде првенствено се базирају на чињеницу колико свако од нас губи воде, у зависности од активности.

Kоличина воде која је потребна на дневном нивоу, уопштено звиси од ова три фактора:

Телесна тежина – особе које имају више килограма, и оне које су гојазне, пију више воде.

Температура околине – у топлијим периодима људи се више зноје, па губе више воде.

Ниво физичке активности – јачи интензитет активности значи више знојења и већи губитак воде
Нема јединствене формуле

Зато се, истиче Хју-Батлер, не може пронаћи јединствена формула и савјет за сваку особу колико би воде дневно требало да попије.

Препорука која се односи на осам чаша течности дневно, односи се и на течност коју добијамо из воћа, сокова, млијека, кафе и свега што унесемо у организам. Те смјернице даље говоре да се препоручене дозе течности заправо могу добити и без додатног конзумирања воде.

Истраживања показују да два литра воде дневно помаже у редукцији бубрежних каменаца код особа које с тим имају или су имале проблема.

Међутим, побољшање тена, генерално рада бубрега и решавање проблема затвора уз поменуте количине воде нису научно доказане.

Такође, Хју-Батлер напомиње да конзумирање велике количина воде неће помоћи у губитку килограма осим ако тиме није замијењен сок или је пијете прије оброка да се заситите.

Осим ако нисте жедни, конзумирање велике количине воде сигурно вам неће донијети неке здравствене предности.

Izdvojeno

15. jun 2021 00:00