Dnevna štampa Marketing Redakcija Kontakt
Spasila ga „smrt” * Šabović nezakonito uzeo poslaničku platu * Katnić prije izručenja mora dostaviti dokaze * Livadu založio za kredit od 317.000 eura * Okreću novi list u istoriji * Luča krvavih mojkovačkih badnjaka * Neće valjda nas
ISSN 1800-6299
  Izdanje: 10-01-2017

Porudzbenica
Rubrike
Pogledajte

Strip Dana

Strip

Riječ Dana
ALEKSANDAR DAMJANOVIĆ, FUNKCIONER SNP-a :
Ne može se pozivati na zajednički nastup opozicije u Nikšiću kroz kreiranje nejedinstva i opozicione svađe u Kotoru.

Vic Dana :)

Pita policajac kolegu:
- Šta je to, vodom ide, ne brčka, šumom ide, ne šuška?
- Da nije zagonetka?


Pita Mujo Hasa:
- Znaš li, bolan Haso, da u Njujorku svakog sata jednu ženu pregaze autom?
Haso odgovori:
- Al’ je ta izdržljiva!







Arhiva
Dan:
Mjesec:
God:

Razno
Uclani se

Drustvo DIREKTOR UPRAVE ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE BOŽIDAR VUKSANOVIĆ U INTERVJUU ZA „DAN“ SAOPŠTIO
Vuksanović Zbog kršenja prava radnika mjesečno 150 pritužbi Uzimajući u obzir propisane nadležnosti inspekcija Uprave i ulogu inspekcijskog nadzora u sprovođenju zakonodavstva, nameće se zaključak da je povećanje broja inspektora neophodno , kazao je direktor Uprave
Dan - novi portal
Neo­p­hod­no je spro­vo­di­ti kon­ti­nu­i­ra­nu edu­ka­ci­ju in­spek­to­ra, jer ka­da ima­mo ob­u­če­nog in­spek­to­ra, ima­mo i kva­li­te­tan rad, oci­je­nio je u in­ter­vjuu za „Dan” di­rek­tor Upra­ve za in­spek­cij­ske po­slo­ve Bo­ži­dar Vuk­sa­no­vić. On je na­ja­vio da je u na­red­nom pe­ri­o­du, po­red po­ve­ća­nja bro­ja in­spek­to­ra, neo­p­hod­no oja­ča­ti in­for­ma­ci­o­ni si­stem za za­šti­tu po­tro­ša­ča, ka­ko bi gra­đa­ni bi­li bez­bjed­ni ka­da su u pi­ta­nju opa­sni pro­iz­vo­di. Vuk­sa­no­vić je na­veo da In­spek­ci­ja ra­da mje­seč­no pri­mi i po 150 ini­ci­ja­ti­va ko­je se u naj­ve­ćoj mje­ri od­no­se na kr­še­nje rad­nič­kih pra­va.
Je­ste li za­do­volj­ni ra­dom Upra­ve za in­spek­cij­ske po­slo­ve u 2016. go­di­ni?
– Upra­va za in­spek­cij­ske po­slo­ve ob­je­di­nja­va 30 in­spek­ci­ja i sa­mim tim sa jed­ne stra­ne na­me­će se od­go­vor­nost da se na što bo­lji na­čin is­ko­or­di­ni­ra ra­dom ovo­li­kog bro­ja in­spek­ci­ja, a sa dru­ge da ta ko­or­di­na­ci­ja re­zul­ti­ra efi­ka­snim i pro­fe­si­o­nal­nim in­spek­cisjkim nad­zo­rom. To je sva­ka­ko ve­li­ki iza­zov sa ko­jim se, po mom mi­šlje­nju, Upra­va uspje­šno su­o­ča­va. U pro­šloj go­di­ni in­ten­ziv­no smo ra­di­li i na ujed­na­ča­va­nju pro­ce­du­ra po­stu­pa­nja in­spek­to­ra na te­re­nu i or­ga­ni­zo­va­nju za­jed­nič­kih kon­tro­la ko­ji­ma se po­sti­žu vi­še­stru­ki efek­ti, po­čev od bo­lje is­ko­ri­šće­no­sti re­sur­sa, pre­ko ma­nje op­te­re­će­no­sti su­bje­ka­ta kon­tro­le, do po­ve­ća­nja kva­li­te­ta kon­tro­la zbog kom­plek­sno­sti i sle­dlji­vo­sti in­spek­cij­skog nad­zo­ra. In­spek­to­ri su do ok­to­bra pri­bli­žno spro­ve­li 100.000 kon­tro­la, što uka­zu­je na naš pre­da­ni rad to­kom go­di­ne. Osim to­ga, kroz bo­lje pla­ni­ra­nje in­spek­cij­skih pre­gle­da i pra­će­nje ra­da in­spek­to­ra, kao i kva­li­tet­ni­je iz­vje­šta­va­nje, omo­gu­će­na je bo­lja ana­li­za sta­nja u obla­sti­ma nad­zo­ra, što je sva­ka­ko od uti­ca­ja na una­pre­đi­va­nje po­li­ti­ka u po­je­di­nim uprav­nim obla­sti­ma. U od­no­su na pret­hod­nu go­di­nu, rad in­spek­ci­ja je una­pri­je­đen kroz još bo­lju ko­or­di­na­ci­ju i pla­ni­ra­ne ak­tiv­no­sti. Sa is­ku­stvom vi­še iz pret­hod­ne go­di­ne, u 2016. go­di­ni smo u ve­li­koj mje­ri do­pri­ni­je­li ure­đe­ni­jem tr­ži­štu i ve­ćoj si­gur­no­sti gra­đa­na. Si­gur­no je da smo pre­po­zna­li i od­re­đe­ne seg­men­te u ra­du ko­je mo­ra­mo da­lje una­pre­đi­va­ti i gra­di­ti. Cilj nam je da na­sta­vi­mo sa stva­ra­njem in­spek­cij­skog nad­zo­ra, ko­ji će in­spek­to­ri spro­vo­di­ti efi­ka­sno i u skla­du sa pro­pi­si­ma ko­ji tran­spo­nu­ju evrop­sko za­ko­no­dav­stvo. Na taj na­čin ostva­ru­je­mo pu­nu funk­ci­ju ra­da Upra­ve za in­spek­cij­ske po­slo­ve i stva­ra­mo pot­pu­nu si­gur­nost i po­vje­re­nje gra­đa­na.
Šta će in­spek­to­ri­ma UIP-a u 2017. go­di­ni bi­ti u fo­ku­su, i na če­mu će­te Vi kao di­rek­tor po­seb­no in­si­sti­ra­ti?
– Upra­va za in­spek­cij­ske po­slo­ve će i to­kom 2017. go­di­ne na­sta­vi­ti sa do­brom prak­som in­spek­cij­skog nad­zo­ra i pla­ni­ra­njem istog na osno­vu ana­li­ze ri­zi­ka. Na­sta­vi­će­mo sa re­a­li­za­ci­jom ak­tiv­no­sti pred­vi­đe­nih stra­te­škim do­ku­men­ti­ma Vla­de Cr­ne Go­re, a zna­ča­jan dio nje­nih ak­tiv­no­sti te­me­lji­će se i na ini­ci­ja­ti­va­ma fi­zič­kih i prav­nih li­ca. Ta­ko­đe, u 2017. go­di­ni će­mo na­sta­vi­ti sa pod­no­še­njem pred­lo­ga i su­ge­sti­ja za ino­vi­ra­nje prav­nog okvi­ra, ka­ko bi­smo una­pri­je­di­li za­kon­ske okvi­re po ko­ji­ma spro­vo­di­mo in­spek­cij­ski nad­zor. Fo­kus in­spek­cij­skog nad­zo­ra će bi­ti usmje­ren na obla­sti eko­nom­skog tr­ži­šta, pre­ko elek­tro­e­ner­ge­ti­ke, ru­dar­stva, za­šti­te pro­sto­ra do šu­mar­stva, in­for­ma­ci­o­nog dru­štva, po­štan­skog sa­o­bra­ća­ja i elek­tron­skih ko­mu­ni­ka­ci­ja, pro­svje­te, dječ­je i so­ci­jal­ne za­šti­te itd. Neo­p­hod­no je spro­vo­di­ti kon­ti­nu­i­ra­nu edu­ka­ci­ju in­spek­to­ra, ka­ko bi bi­li „u ko­ra­ku” sa no­vim pro­pi­si­ma i sva­ko­dnev­nim raz­vo­jem in­for­ma­ci­o­no-ko­mu­ni­ka­ci­o­nih teh­no­lo­gi­ja. Ka­da ima­mo ob­u­če­nog in­spek­to­ra, ima­mo i kva­li­te­tan rad. U tom smi­slu, na­sta­vi­će­mo sa or­ga­ni­zo­va­njem obu­ka i ra­di­o­ni­ca ka­ko u sa­rad­nji sa dru­gim re­le­vent­nim or­ga­ni­ma na na­ci­o­nal­nom i me­đu­na­rod­nom ni­vou, ta­ko i sa­mo­i­ni­ci­ja­tiv­no.
Va­žan seg­ment u ra­du Upra­ve je od­go­va­ra­ju­ća in­for­ma­ci­o­no-ko­mu­ni­ka­ci­o­na in­fra­struk­tu­ra, pa je je­din­stve­ni in­for­ma­ci­o­ni si­stem cilj ko­me te­ži Upra­va, a kre­i­ra­će se ob­je­di­nja­va­njem već po­sto­je­ćih in­for­ma­ci­o­nih si­ste­ma, nji­ho­vom na­do­grad­njom, kao i do­da­va­njem no­vih mo­du­la. Us­po­sta­vlja­nje ova­kvog si­ste­ma iz­i­sku­je ve­li­ka fi­nan­sij­ska sred­stva, što uslo­žnja­va pro­ces re­a­li­za­ci­je pla­ni­ra­nog je­din­stve­nog in­for­ma­ci­o­nog si­ste­ma.
Ne­dav­no je pre­mi­jer Du­ško Mar­ko­vić po­zvao mi­ni­stre da pro­vje­re me­dij­ske na­vo­de da se u po­je­di­nim pri­vred­nim dru­štvi­ma po­slo­dav­ci ne po­na­ša­ju ade­kvat­no pre­ma za­po­sle­ni­ma. Ka­kvi su re­zul­ta­ti kon­tro­la nad­le­žnih in­spek­ci­ja u tom prav­cu i da li ste za­do­volj­ni po­stig­nu­tim re­zul­ta­ti­ma?
– Mo­ram pri­zna­ti da ima­mo ve­li­ki broj ini­ci­ja­ti­va ka­da je In­spek­ci­ja ra­da u pi­ta­nju. Mje­seč­no evi­den­ti­ra­mo oko 150 ini­ci­ja­ti­va i one se obič­no od­no­se na kr­še­nje rad­nič­kih pra­va. Me­đu­tim, ima­mo ve­li­ki broj in­ci­ja­ti­va biv­ših za­po­sle­nih ko­ji su ima­li nov­ča­na po­tra­ži­va­nja pre­ma biv­šem po­slo­dav­cu, ko­je se pod­no­se ne­bla­go­vre­me­no, či­me je In­spek­ci­ja ra­da spri­je­če­na da pred­u­zi­ma pro­pi­sa­ne mje­re. Rok za ta­kve ini­ci­ja­ti­ve je 30 da­na od da­na pre­stan­ka rad­nog od­no­sa. Uz to, tre­ba po­me­nu­ti i ini­ci­ja­ti­ve po­vo­dom ot­ka­za, ka­da za­po­sle­ni ko­ji­ma je pre­stao rad­ni od­nos ima­ju ve­li­ka oče­ki­va­nja od In­spek­ci­je ra­da, ali ova in­spek­ci­ja ne mo­že re­a­go­va­ti i pre­i­spi­ti­va­ti za­ko­ni­tost i oprav­da­nost ot­ka­znih raz­lo­ga, jer su rje­še­nja o pre­stan­ku rad­nog od­no­sa ko­nač­na i mo­gu se ospo­ra­va­ti sa­mo pred nad­le­žnim su­dom ili pred Agen­ci­jom za mir­no rje­ša­va­nje rad­nog spo­ra. S dru­ge stra­ne, In­spek­ci­ja ra­da je po­sti­gla do­bre re­zul­ta­te u ve­li­kom bro­ju slu­ča­je­va gdje je in­spek­cij­ski nad­zor is­ho­do­vao obez­bje­đi­va­njem pra­va za­po­sle­nih u pu­nom ka­pa­ci­te­tu.
In­spek­ci­ja ra­da će u 2017. go­di­ni na­sta­vi­ti sa vr­še­njem in­spek­cij­skog nad­zo­ra u ci­lju su­zbi­ja­nja ra­da „na cr­no”. Po­seb­no će se fo­ku­si­ra­ti na po­stu­pa­nje po za­pri­mlje­nim ini­ci­ja­ti­va, ko­je su sva­ka­ko pri­o­ri­tet u ra­du. Ta­ko­đe, na­sta­vi­će se in­ten­ziv­ne kon­tro­le u di­je­lu za­šti­te i zdra­vlja na ra­du u ci­lju oču­va­nja zdra­vlja za­po­sle­nih i pre­ve­ni­ra­nja po­vre­da na ra­du.
Da li ano­nim­no pod­no­še­nje pri­ja­va iz obla­sti rad­nih od­no­sa uti­če na rad in­spek­to­ra?
– Čest je slu­čaj da pod­no­si­o­ci pr­ja­va za za­šti­tu rad­nih pra­va ne osta­ve svo­je kon­takt po­dat­ke, već pod­ne­su pri­ja­vu ano­nim­no. To pred­sta­vlja od­re­đe­ne po­te­ško­će, jer zbog ne­mo­guć­no­sti kon­tak­ta i sa­rad­nje sa pod­no­si­o­ci­ma, in­spek­to­ri ne­ma­ju do­volj­no či­nje­ni­ca za va­lja­no vr­še­nje in­spek­cij­skog nad­zo­ra i pred­u­zi­ma­nje mje­ra, pa ne­kad is­hod ni­je na oče­ki­va­nom ni­vou. U ci­lju što kva­li­tet­ni­jeg oba­vlja­nja in­spek­cij­skog nad­zo­ra, u In­spek­ci­ji ra­da se sa­vje­to­dav­no dje­lu­je, po­seb­no ako se stran­ke obra­ća­ju te­le­fo­nom, ka­ko bi pru­ži­le što vi­še po­da­ta­ka za pot­pu­ni­je utvr­đi­va­nje či­nje­nič­nog sta­nja pri­li­kom kon­tro­la, uz na­po­me­nu da će iden­ti­tet pod­no­si­o­ca ini­ci­ja­ti­ve bi­ti za­šti­ćen.
Ko­jim seg­men­tom nad­zo­ra ko­ji po­kri­va Upra­va ste naj­ma­nje za­do­volj­ni, od­no­sno šta sma­tra­te da bi tre­ba­lo po­pra­vi­ti u na­red­nom pe­ri­o­du?
– Da bi­smo mo­gli da po­bolj­ša­mo rad Upra­ve, neo­p­hod­no je pr­vo iden­ti­fi­ko­va­ti pro­ble­me u ve­zi sa in­spek­cij­skim nad­zo­rom, što mi i ra­di­mo na re­dov­nim sa­stan­ci­ma ko­le­gi­ju­ma, gdje se po­seb­na pa­žnja po­sve­ću­je ana­li­zi ostva­re­nih re­zul­ta­ta kroz iz­vje­šta­je i pla­ni­ra­nje da­ljeg ra­da. Ne­spor­no je da je neo­p­hod­no obez­bi­je­di­ti da­lje una­pre­đi­va­nje prav­nog okvi­ra u po­je­di­nim obla­sti­ma i obez­bi­je­di­ti kon­ti­nu­i­ra­nu edu­ka­ci­ju in­spek­to­ra. Po­la­ze­ći od pro­ble­ma ko­ji su pra­ti­li in­spek­cij­ski nad­zor u iz­vje­štaj­noj go­di­ni, neo­p­hod­no je, pri­je sve­ga, ja­ča­ti nje­ne ad­mi­ni­stra­tiv­ne ka­pa­ci­te­te (na šta upu­ću­ju i broj­ni za­ključ­ci Vla­de, kao i pre­po­ru­ke iz iz­vje­šta­ja Evrop­ske ko­mi­si­je o na­pret­ku Cr­ne Go­re). Na­ve­de­no pod­ra­zu­mi­je­va pri­jem no­vih ins­pek­to­ra, ka­ko bi­smo oja­ča­li već po­sto­je­ći tim in­spek­to­ra.
U na­red­nom pe­ri­o­du, po­red us­po­sta­vlja­nja je­din­stve­nog in­for­ma­ci­o­nog si­ste­ma ko­ji sam već po­me­nuo, po­treb­no je oja­ča­ti in­for­ma­ci­o­ni si­stem za za­šti­tu po­tro­ša­ča, ko­ji omo­gu­ća­va svim gra­đa­ni­ma Cr­ne Go­re da se in­for­mi­šu o svo­jim po­tro­šač­kim pra­vi­ma i pod­ne­su žal­bu. Ta­ko­đe, Upra­va je, kao pred­stav­nik Cr­ne Go­re, član Re­gi­o­nal­ne mre­že za raz­mje­nu in­for­ma­ci­ja o opa­snim pro­iz­vo­di­ma pro­na­đe­nim na tr­ži­šti­ma ze­ma­lja re­gi­o­na, u okvi­ru ko­je se obez­bje­đu­je vi­sok ni­vo za­šti­te eko­nom­skih in­te­re­sa po­tro­ša­ča, kao i za­šti­ta po­tro­ša­ča i dru­gih ko­ri­sni­ka od ne­be­zbjed­nih pro­iz­vo­da na tr­ži­štu. U da­ljem pe­ri­o­du je neo­p­hod­no ja­ča­ti na­ve­de­nu mre­žu ka­ko bi na­ši gra­đa­ni bi­li bez­bjed­ni ka­da su opa­sni pro­iz­vo­di u pi­ta­nju.
A.O.


Ak­tiv­ni u 14 po­gla­vlja

Ka­kva je ulo­ga Upra­ve u pro­ce­su evrop­skih in­te­gra­ci­ja?
– Pred­stav­ni­ci Upra­ve, kroz uče­šće u rad­nim gru­pa­ma za od­re­đe­ni broj pre­go­va­rač­kih po­gla­vlja, či­ne dio pre­go­va­rač­kog ti­ma u pro­ce­su evrop­ske in­te­gra­ci­je Cr­ne Go­re. Tre­ba na­gla­si­ti da je pred­stav­nik Upra­ve šef rad­ne gru­pe za Po­gla­vlje 28 – Za­šti­ta po­tro­ša­ča i zdra­vlja. Upra­va je pre­ko svo­jih pred­stav­ni­ka ak­tiv­no uklju­če­na u sle­de­ća pre­go­va­rač­ka po­gla­vlja 1 – Slo­bo­da kre­ta­nja ro­be, 2 – Slo­bo­da kre­ta­nja rad­ni­ka, 3 – Pra­vo osni­va­nja pred­u­ze­ća, 5 – Jav­ne na­bav­ke, 7 – Pra­vo in­te­lek­tu­al­ne svo­ji­ne, 10 – In­for­ma­tič­ko dru­štvo i me­di­ji, 11 – Po­ljo­pri­vre­da i ru­ral­ni raz­voj, 12 – Bez­bjed­nost hra­ne, ve­te­ri­nar­stvo i fi­to­sa­ni­tar­ni nad­zor, 13 – Ri­bar­stvo, 15 – Ener­ge­ti­ka, 19 – So­ci­jal­na po­li­ti­ka i za­po­šlja­va­nje, 27 – Ži­vot­na sre­di­na, 28 – Za­šti­ta po­tro­ša­ča i zdra­vlja, 32 – Fi­nan­sij­ski nad­zor.

Komentari

Komentari se objavljuju sa zadrškom.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.

Prijavite neprikladan komentar našem MODERATORU.

Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem Ombudsmanu.

Uslovi korišćenja

Svako neovlašćeno korišćenje sadržaja štampanog i on-line izdanja Dana kažnjivo je i vlasnik prava shodno Zakonu o autorskim i srodnim pravima ima pravo na zaštitu od istog, kao i na naknadu štete prouzrokovane takvim radnjama. Zabranjeno je svako objavljivanje, modifikovanje, kopiranje, štampanje, reprodukovanje, distribuiranje ili na drugi način javno prikazivanje podataka, tekstova, fotografija i informacija iz naših izdanja, bez pisane saglasnosti Jumedia Mont doo.

MARKETING
loading...
Dan - novi portal
Predaja pomena on-line

Najčitanije danas

INFO

Cjenovnik i pravila o medijskom predstavljanju u toku kampanje za izbore za odbornike u SO Herceg Novi koji će biti održani 9. maja 2021.godine.

Pravila lokalni
Jumedia Mont d.o.o.

Cjenovnik - Radio D

Pravila o medijskom predstavljanju

Pravila lokalni
M.D.COMPANY d.o.o.

Cjenovnik - Radio D+

INFO

Zaštitnika prava čitalaca Dan-a

OMBUDSMAN

kontakt:

ombudsman@dan.co.me

fax:

+382 20 481 505

Pogledajte POSLOVNIK

Pratite rad OMBUDSMANA

Pogledajte IZVJEŠTAJE

Karikatura DAN-a
Karikatura
Pogledaj sve karikature >>>

Najčitanije - 7 dana


 

Prognoza dana

 



 

Developed by Beli&Boris - (c) 2005 "Dan"